Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Biyoloji Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Biyoloji Öğretmenliği - Lisans EGT352 Program Geliştirme ve Öğretim Zorunlu 6 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Öğretmen adaylarına program geliştirme model ve yaklaşımlarını ve program geliştirme sürecini kavratmak. Plan yapma becerilerini geliştirmek. Klasik ve modern öğretim kuram, ilke ve yöntemlerini kavratmak.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Temel kavramlar, eğitimde program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik ve toplumsal temeller) , eğitim programı tasarımı ve modeller, program geliştirmeninplanlanması, Program tasarısı hazırlmama: Bloom taksonomisi, içerik gelişti

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Ders soru cevap ve tartışma yöntemleri desteğiyle öğretmen sunusu biçiminde gerçekleştirilecektir. Ayrıca öğrencilerin bireysel ödev/proje yapmaları beklenmektedir.

Staj Durumu

Staj uygulaması yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Demirel, Ö. (2008). Kuramdan uygulamaya eğitimde program geliştirme. Pegem Akademi, Ankara Öğretim üyesi ders notları Ortaöğretim Biyoloji Dersi Öğretim Programı.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • PÇ1. Mezunlar, bu alana/disipline ilişkin yeterli bilgiye sahip olur, bunları kavrarlar.
  • PÇ2. Mezunlar, bu disiplini/disiplin kısmını profesyonel olarak eğitim-öğretim kuruluşlarında öğretebilirler.
  • PÇ9. Mezunlar, analiz yapabilirler.
  • Öğretim ilke ve Yöntemleriyle ilgili temel kavramlarını kavrar
  • Öğretim programı ile öğretim yöntemlerini ilişkilendirir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Program Geliştirmede temel kavramlar
2 Program geliştirmenin kuramsal temelleri
3 Eğitim programı tasarımı ve modeller
4 Program geliştirmenin planlanması
5 Program tasarısı hazırlama
6 Programların denemesi ve değerlendirilmesi
7 Programa süreklilik kazandırılması
8 Çalışma Haftası
9 Ara Sınav
10 Program geliştirmede yeni yönelimler I
11 Program geliştirmede yeni yönelimler II
12 Fen bilimleri alanında öğretim programlarının tarihi gelişimi
13 Biyoloji öğretim programı - Vizyon ve felsefi temeller
14 Biyoloji öğretim programı - Amaçlar, öğrenci kazanımları ve öğrenimin değerlendirilmesi
15 Biyoloji öğretim programı - Üniteler ve içerik
16 Biyoloji öğretim programı - ünite ve ders planı hazırlama
17 Final sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Proje ve Hazırlığı 20 1 20
Sunum ve Hazırlığı 3 1 3
Arasınav ve Hazırlığı 12 1 12
Final ve Hazırlığı 12 1 12

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5