Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Coğrafya Öğretmenliği - Lisans | EGT352 | Program Geliştirme ve Öğretim | Zorunlu | 6 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Coğrafya Öğretmenliği - Lisans | EGT352 | Program Geliştirme ve Öğretim | Zorunlu | 6 | 3,00 | 2 | 0 |
Öğretmen adaylarına program geliştirme model ve yaklaşımlarını ve program geliştirme sürecini kavratmak. Plan yapma becerilerini geliştirmek. Klasik ve modern öğretim kuram, ilke ve yöntemlerini kavratmak.
-
Temel kavramlar, eğitimde program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik ve toplumsal temeller) , eğitim programı tasarımı ve modeller, program geliştirmeninplanlanması, Program tasarısı hazırlmama: Bloom taksonomisi, içerik gelişti
Ders soru cevap ve tartışma yöntemleri desteğiyle öğretmen sunusu biçiminde gerçekleştirilecektir. Ayrıca öğrencilerin bireysel ödev/proje yapmaları beklenmektedir.
Staj uygulaması yok
Türkçe
lecture notes, and also Teaching principles and methods - şeref Tan
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Öğrenme ve Öğretme Temel Kavramlar |
2 | Eğitimde Program Geliştirme Süreci |
3 | Öğretimde Planlama ve Eğitim Programı |
4 | Eğitim Programının Ögeleri Hedefler |
5 | İçerik Düzenleme |
6 | Öğrenme-Öğretme Süreci |
7 | Öğrenme -Öğretme Kuramları |
8 | Ara sınav |
9 | Öğrenme -Öğretme Yaklaşımları |
10 | Öğrenme -Öğretme Yaklaşımları |
11 | Öğrenme-Öğretme Yöntem ve Teknikleri |
12 | Öğrenme-Öğretme Yöntem ve Teknikleri |
13 | Öğrenme-Öğretme Yöntem ve Teknikleri |
14 | Öğretimde Planlama ve Plan Çeşitleri |
15 | Öğrenme Süreci ve Öğretmen Yeterlilikleri |
16 | Öğrenme Ortamının Nitelikleri |
17 | final |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |