Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Fizik Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Fizik Öğretmenliği - Lisans EGT352 Program Geliştirme ve Öğretim Zorunlu 6 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Öğretmen adaylarına program geliştirme model ve yaklaşımlarını ve program geliştirme sürecini kavratmak. Plan yapma becerilerini geliştirmek. Klasik ve modern öğretim kuram, ilke ve yöntemlerini kavratmak.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Temel kavramlar, eğitimde program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik ve toplumsal temeller) , eğitim programı tasarımı ve modeller, program geliştirmeninplanlanması, Program tasarısı hazırlmama: Bloom taksonomisi, içerik gelişti

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Ders soru cevap ve tartışma yöntemleri desteğiyle öğretmen sunusu biçiminde gerçekleştirilecektir. Ayrıca öğrencilerin bireysel ödev/proje yapmaları beklenmektedir.

Staj Durumu

Staj uygulaması yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Demirel, Ö(2011).Kuramdan uygulamaya program geliştirme. Ankara: Pegem akademi yayıncılık. Küçükahmet, L. (2011). Program geliştirme ve öğretim. Ankara: Nobel. Öğretim üyesi ders notları

Dersin Web Sayfası

yok

Öğrenme Çıktıları

  • PÇ1. Mezunlar, bu alana/disipline ilişkin yeterli bilgiye sahip olur, bunları kavrarlar.
  • PÇ2. Mezunlar, bu disiplini/disiplin kısmını profesyonel olarak eğitim-öğretim kuruluşlarında öğretebilirler.
  • PÇ9. Mezunlar, analiz yapabilirler.
  • Öğretim ilke ve Yöntemleriyle ilgili temel kavramlarını kavrar
  • Öğretim programı ile öğretim yöntemlerini ilişkilendirir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Program geliştirme ile ilgili temel kavramlar
2 Eğitimde program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi temelleri)
3 Eğitimde program geliştirmenin kuramsal temelleri (psikolojik ve toplumsal temeller)
4 Eğitim programı tasarımları
5 Program geliştirme modelleri
6 Program geliştirme süreci (planlama, tasarı hazırlama, deneme-değerlendirme, programa süreklilik kazandırma).
7 İhtiyaç belirleme (kullanılan yaklaşımlar ve teknikler)
8 Çalışma haftası
9 Ara sınav
10 Eğitimde hedefler, hedeflerin sınıflandırması, bilişsel alanda hedef yazma
11 Duyuşsal ve psikomotor alanda hedef yazma
12 İçerik, içerik düzenlemedeki yaklaşımlar
13 Öğretim ilkeleri, öğretimde planlı çalışmanın önemi ve yararları, öğretimin planlanması (ünitelendirilmiş yıllık plan, günlük plan ve etkinlik örnekleri)
14 Öğretim yöntem ve teknikleri, bunların uygulama ile ilişkilendirilmesi,
15 Öğretim yöntem ve teknikleri, bunların uygulama ile ilişkilendirilmesi
16 Programın deneme uygulaması ve değerlendirme
17 Çalışma haftası

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 0 0 0
Proje ve Hazırlığı 1 20 20
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 2 10 20
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 10 10
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 20 20
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5