Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Fizik Öğretmenliği - Lisans | EGT352 | Program Geliştirme ve Öğretim | Zorunlu | 6 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Fizik Öğretmenliği - Lisans | EGT352 | Program Geliştirme ve Öğretim | Zorunlu | 6 | 3,00 | 2 | 0 |
Öğretmen adaylarına program geliştirme model ve yaklaşımlarını ve program geliştirme sürecini kavratmak. Plan yapma becerilerini geliştirmek. Klasik ve modern öğretim kuram, ilke ve yöntemlerini kavratmak.
-
Temel kavramlar, eğitimde program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik ve toplumsal temeller) , eğitim programı tasarımı ve modeller, program geliştirmeninplanlanması, Program tasarısı hazırlmama: Bloom taksonomisi, içerik gelişti
Ders soru cevap ve tartışma yöntemleri desteğiyle öğretmen sunusu biçiminde gerçekleştirilecektir. Ayrıca öğrencilerin bireysel ödev/proje yapmaları beklenmektedir.
Staj uygulaması yok
Türkçe
Demirel, Ö(2011).Kuramdan uygulamaya program geliştirme. Ankara: Pegem akademi yayıncılık. Küçükahmet, L. (2011). Program geliştirme ve öğretim. Ankara: Nobel. Öğretim üyesi ders notları
yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Program geliştirme ile ilgili temel kavramlar |
2 | Eğitimde program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi temelleri) |
3 | Eğitimde program geliştirmenin kuramsal temelleri (psikolojik ve toplumsal temeller) |
4 | Eğitim programı tasarımları |
5 | Program geliştirme modelleri |
6 | Program geliştirme süreci (planlama, tasarı hazırlama, deneme-değerlendirme, programa süreklilik kazandırma). |
7 | İhtiyaç belirleme (kullanılan yaklaşımlar ve teknikler) |
8 | Çalışma haftası |
9 | Ara sınav |
10 | Eğitimde hedefler, hedeflerin sınıflandırması, bilişsel alanda hedef yazma |
11 | Duyuşsal ve psikomotor alanda hedef yazma |
12 | İçerik, içerik düzenlemedeki yaklaşımlar |
13 | Öğretim ilkeleri, öğretimde planlı çalışmanın önemi ve yararları, öğretimin planlanması (ünitelendirilmiş yıllık plan, günlük plan ve etkinlik örnekleri) |
14 | Öğretim yöntem ve teknikleri, bunların uygulama ile ilişkilendirilmesi, |
15 | Öğretim yöntem ve teknikleri, bunların uygulama ile ilişkilendirilmesi |
16 | Programın deneme uygulaması ve değerlendirme |
17 | Çalışma haftası |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 0 | 0 | 0 |
Proje ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 2 | 10 | 20 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |