Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Tezsiz Yüksek Lisans (II. Öğretim) - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Spor Eğitimi

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Tezsiz Yüksek Lisans (II.Eğitim) EGT725 Program Geliştirme ve Öğretim Zorunlu 1 4,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, eğitimde çağdaş program geliştirme sürecini, planlama, geliştirme ve yaygınlaştırma ekseni içinde ele almak, bu alanda dünyadaki son yönelimleri ve yaklaşımları ortaya koymak, biyoloji öğretim programını yakından tanımaktır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

-

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatma - Tartışma, Alan çalışması

Staj Durumu

-

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Doğan, H. (1997). Eğitimde Program ve Öğretim Tasarımı. Ankara, Türkiye: Önder Matbaacılık. Melograno, V. J. (1996). Designing the Phsical Education Curriculum (3rd. ed.). Champaign, IL: Human Kinetics. T.C. M.E.B. İlkögretim G.M. (2007). Beden Egitimi Dersi (1-8. sınıflar) Ögretim Programı ve Kılavuzu. Ankara, Türkiye: Devlet Kitapları Müdürlügü.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Beden eğitimi programlarının geliştirilmesinde sosyal sürecin etkisini bilir
  • Beden eğitiminde kullanılan farklı program modellerini kullanır
  • Ulusal ve yerel düzeyde geliştirilen eğitim programların farklarını anlar
  • Program geliştirirken süreçteki tüm öğeleri, tesir eden olgu ve paydaşları dikkate alır
  • Derste edinilen pratik ve teorik bilgilerin ışığında bir program geliştirme uygulamasını başarıyla gerçekleştirir

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Derse giriş (ders izleme programının, ödev, proje ve sınavların, sitenin tanıtımı)
2 Program ve Öğretim Tasarımı Sistemi
3 Beden eğitimi programı geliştirmede bazı temel sorunlar ve verilecek kararlar
4 Tarihi perspektiften beden eğitiminde müfredat modellerine giriş
5 Beden eğitimi program modelleri 1: Fiziksel Zindelik Eğitimi Modeli
6 Beden eğitimi program modelleri 2: Spor Eğitimi Modeli
7 Proje toplantısı
8 Ara sınav
9 Beden eğitimi program modelleri 3: Hareket Analizi Modeli
10 Beden eğitimi program modelleri 4: Gelişimci Eğitim Modeli
11 Beden egitimi program modelleri 5: Macera Eğitimi Modeli
12 Ulusal ile yöresel düzeyde program tasarımı farklılıkları
13 Organizasyon Merkezleri Oluşturma
14 Ögrenci Analizi ve Hedeflerin Tespiti
15 Ölçme ve Değerlendirme Prosedürlerinin Geliştirilmesi
16 Projelerin sunumu
17 Final Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 15 2 30
Ödev ve Hazırlığı 16 1 16
Sunum ve Hazırlığı 12 1 12
Arasınav ve Hazırlığı 7 1 7
Final ve Hazırlığı 7 1 7

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5