Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Önlisans - Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu - Moda Tasarımı (İÖ)

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Moda Tasarımı (İÖ) - Önlisans - 2014 BLY1000 Programlama Dili Seçmeli 3 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Yapısal programlamanın temel ilkeleri ve C programlama dilinin temel özelliklerinin öğretilmesi. Bu kapsamda C programlama dilinde kullanılan değişkenler, veri tipleri, veri yapıları ve program kontrol deyimleri ile standart kütüphaneler, giriş-çıkış fonksiyonları ve diğer standart fonksiyonlar tanıtılarak; sıralama ve arama yöntemleri, menü hazırlama, bağlı listeler, diziler, dosyalama, grafik fonksiyonları ve port kullanımı üzerine yapılacak uygulamalarla öğrencilerimizin pratiğinin zenginleştirilmesi amaçlanmaktadır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Yapısal programlamanın temel ilkeleri ve C programlama dilinin temel özelliklerinin öğretilmesi. Bu kapsamda C programlama dilinde kullanılan değişkenler, veri tipleri, veri yapıları ve program kontrol deyimleri ile standart kütüphaneler, giriş-çıkış fonksiyonları ve diğer standart fonksiyonlar tanıtılarak; sıralama ve arama yöntemleri, menü hazırlama, bağlı listeler, diziler, dosyalama, grafik fonksiyonları ve port kullanımı üzerine yapılacak uygulamalarla öğrencilerimizin pratiğinin zenginleştirilmesi amaçlanmaktadır.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım, Soru-Cevap, Araştırma, Demonstrasyon, Uygulama

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

ALGORİTMA GELİŞTİRME ve PROGRAMLAMAYA GİRİŞ; Seçkin Yayıncılık, ISBN 975 347 745 7; Ankara, 2005 C PROGRAMLAMA DİLİ; Şerafettin ARIKAN; Seçkin Yayıncılık, ISBN 975 02 0323 2; Ankara 2006 C PROGRAMLAMA ve PROGRAMLAMA SANATI; Dr.M.Sabih AKSOY, Dr.Ömer AKGÖBEK; Beta yayınları, ISBN 975 295 139 2; Kırklareli, 2004 http://www.java2s.com/C tutorial

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Programlama dillerini öğrenir
  • Algoritma hazırlayabilir.
  • Değişken ve komut kavramını öğrenir.
  • Fonksiyon ve işaretçi kavramını öğrenir.
  • C programlama dilinde program yazabilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Nesne Tabanlı Programlamaya Giriş
2 Nesne Yönelimli Programlamanın Temel İlkeleri ve UML Diyagramları
3 Java Prgramlama Dili temel ilke ve kavramları, Program geliştirmeye giriş
4 Karakter dizileri, İlkel veri Değişkenlerin bildirimi ve kullanımı, İfadeler ve işlem önceliği
5 Veri dönüşümleri Kullanıcıdan girdileri alma Küçük Java uygulamaları Grafiğe giriş, Package Kavramı,Import Kavramı, Nesne Oluşturulması ve Nesne Referansları
6 String Sınıfı Ve Metodları, Random ve Math Sınıfları, Giriş-çıkış (I/O) İşlemlerinde Kullanılan Komutlar
7 Kontrol Yapıları, Tekrarlı Yapılar - Döngüler
8 Kabarcık Sıralama (Bubble Sort), Araya Yerleştirerek Sıralama (Insertion Sort), Seçmeli Sıralama (Selection Sort), Hızlı Sıralama (Quick Sort), Doğrusal Arama, İkili Arama
9 Ara Sınav Haftası
10 Diziler
11 Sınıf, Paket, Kapsülleme, Kalıtım, Çok Biçimlilik
12 Sınıf, Paket, Kapsülleme
13 Kalıtım,Çok Biçimlilik
14 Interface ve Abstract Class’lar
15 AWT’ye Giriş, Window ve Layouts

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Araştırma ve Hazırlığı 14 3 42
Arasınav ve Hazırlığı 14 1 14
Final ve Hazırlığı 14 2 28

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5