Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018 - Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği BTAE106 Programlama Öğretimi Yaklaşımları Zorunlu 2 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Programlama Eğitiminde öğretim yaklaşımları, kullanılan yöntem ve teknikler.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Oyun ve drama yöntemi ile programlama öğretimi; programlama öğretimi için örnek bir oyun geliştirme; programlama öğretimi için örnek bir drama uygulaması geliştirme; blok tabanlı araçlar ile programlama öğretimi; programlama öğretimi için blok tabanlı örnek bir uygulama geliştirme; mobil uygulama çalışma ve tasarım ilkeleri; oyun uygulamalarına giriş; programlama becerilerinin değerlendirilmesi amacıyla kullanılabilecek yöntem ve yaklaşımlar.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Ders kapsamında yürütülen 3 adet grup ve 2 adet bireysel projelerden oluşturulan portfolyo değerlendirilecektir. Projelerin detaylı açıklaması aşağıda verilmiştir. Dönem sonu geçme notu, final sınavı ve portfolyo notu sonuçları ile hesaplanacaktır. Proje I: Öğrencilerden programlama eğitiminde karşılaşılan kavram yanılgılarından birini çözmeye yönelik materyal hazırlamaları istenir (Bireysel proje). Proje 2:Programlama eğitiminde kullanılabilecek Bilgisayarsız Bilgisayar Bilimleri etkinlikleri için hazırlanmış olan web sitelerini inceler. Bir adet etkinlik planlar (Grup projesi ). Proje 3: Robotik Kodlama etkinliği geliştirir (Grup projesi ). Proje 4:Aşağıda yer alan etkinliklerden birini planlaması beklenir (Grup projesi ). a)STEM Etkinliği b)Nesnelerin Interneti Proje 5: İlk ve orta kademede programlama müfredatlarını uluslararası bağlamda araştırır ve inceler. (Bireysel proje).

Staj Durumu

yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

 Yasemin Gülbahar, Hasan Karal, Kuramdan Uygulamaya Programlama Öğretimi, Pegem Akademi 2018  Eralp Altun (Editör), Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümleri için Özel öğretim Yöntemleri I-II”,Pegem Akademi, 2015.  Behçet Oral (Editör), Öğrenme Öğretme Kuram ve Yaklaşımları, Pegem Akademi, 2014.

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Programlama öğretim yaklaşımlarını bilir
  • Bilgisayarsız programlamam etkinliği tasarlar
  • Bloktabalı programlama ders etkinliği tasarlayabilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Giriş ve Dersin Tanıtımı, Temel Kavramlar: Yaklaşım, strateji, yöntem ve teknik.
2 Programlama ve Bilgi İşlemsel Düşünme Becerisi
3 Yapılandırmacılık bağlamında programlama
4 Bilgisayarsız Bilgisayar Bilimleri
5 Çocuklar için Kodlama Ders kitapları
6 Blok Tabanlı programlama
7 Metin Tabalı programlama
8 Ara Sınav Haftası
9 Mobil programlama
10 İnşacılık bağlamında programla
11 Teknolojik Oyuncaklar ve Robotik
12 Fiziksel Kodlama
13 Disiplinlerarası Öğretim Yaklaşımı(STEM)
14 Programama Öğretiminde Değerlendirme Yaklaşımları
15 Dünyada ve Türkiyede Kodlama
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 2 9 18
Proje ve Hazırlığı 3 9 27
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 1 8 8
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 9 9
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 13 13
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5