Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği | BTAE106 | Programlama Öğretimi Yaklaşımları | Zorunlu | 2 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği | BTAE106 | Programlama Öğretimi Yaklaşımları | Zorunlu | 2 | 3,00 | 2 | 0 |
Programlama Eğitiminde öğretim yaklaşımları, kullanılan yöntem ve teknikler.
-
Oyun ve drama yöntemi ile programlama öğretimi; programlama öğretimi için örnek bir oyun geliştirme; programlama öğretimi için örnek bir drama uygulaması geliştirme; blok tabanlı araçlar ile programlama öğretimi; programlama öğretimi için blok tabanlı örnek bir uygulama geliştirme; mobil uygulama çalışma ve tasarım ilkeleri; oyun uygulamalarına giriş; programlama becerilerinin değerlendirilmesi amacıyla kullanılabilecek yöntem ve yaklaşımlar.
Ders kapsamında yürütülen 3 adet grup ve 2 adet bireysel projelerden oluşturulan portfolyo değerlendirilecektir. Projelerin detaylı açıklaması aşağıda verilmiştir. Dönem sonu geçme notu, final sınavı ve portfolyo notu sonuçları ile hesaplanacaktır. Proje I: Öğrencilerden programlama eğitiminde karşılaşılan kavram yanılgılarından birini çözmeye yönelik materyal hazırlamaları istenir (Bireysel proje). Proje 2:Programlama eğitiminde kullanılabilecek Bilgisayarsız Bilgisayar Bilimleri etkinlikleri için hazırlanmış olan web sitelerini inceler. Bir adet etkinlik planlar (Grup projesi ). Proje 3: Robotik Kodlama etkinliği geliştirir (Grup projesi ). Proje 4:Aşağıda yer alan etkinliklerden birini planlaması beklenir (Grup projesi ). a)STEM Etkinliği b)Nesnelerin Interneti Proje 5: İlk ve orta kademede programlama müfredatlarını uluslararası bağlamda araştırır ve inceler. (Bireysel proje).
yok
Türkçe
Yasemin Gülbahar, Hasan Karal, Kuramdan Uygulamaya Programlama Öğretimi, Pegem Akademi 2018 Eralp Altun (Editör), Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümleri için Özel öğretim Yöntemleri I-II”,Pegem Akademi, 2015. Behçet Oral (Editör), Öğrenme Öğretme Kuram ve Yaklaşımları, Pegem Akademi, 2014.
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Giriş ve Dersin Tanıtımı, Temel Kavramlar: Yaklaşım, strateji, yöntem ve teknik. |
2 | Programlama ve Bilgi İşlemsel Düşünme Becerisi |
3 | Yapılandırmacılık bağlamında programlama |
4 | Bilgisayarsız Bilgisayar Bilimleri |
5 | Çocuklar için Kodlama Ders kitapları |
6 | Blok Tabanlı programlama |
7 | Metin Tabalı programlama |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Mobil programlama |
10 | İnşacılık bağlamında programla |
11 | Teknolojik Oyuncaklar ve Robotik |
12 | Fiziksel Kodlama |
13 | Disiplinlerarası Öğretim Yaklaşımı(STEM) |
14 | Programama Öğretiminde Değerlendirme Yaklaşımları |
15 | Dünyada ve Türkiyede Kodlama |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 2 | 9 | 18 |
Proje ve Hazırlığı | 3 | 9 | 27 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 9 | 9 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 13 | 13 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | ||||||||||||||||
ÖÇ2 | ||||||||||||||||
ÖÇ3 | ||||||||||||||||
ÖÇ4 | ||||||||||||||||
ÖÇ5 |