Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği (İÖ) - Lisans | BOTE401 | Proje Geliştirme ve Yönetimi I | Zorunlu | 7 | 5,00 | 2 | 2 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği (İÖ) - Lisans | BOTE401 | Proje Geliştirme ve Yönetimi I | Zorunlu | 7 | 5,00 | 2 | 2 |
Ders tamamlandığında öğrencilerden; dersin içeriğindeki teorik bilgiyi kavramış olmaları, bu bilgiyi kullanarak tartışma ortamına katılabilmeleri, bilgisi ışığında MS Project’in özelliklerini ve MS Project’te eğitimsel proje yönetimi basamaklarını uygulayabilmeleri ve bunların sonucunda proje raporunu hazırlayabilmeleri beklenmektedir.
-
Proje Yönetiminin Temelleri, Proje Yaşam Döngüsü, Kurumsal Proje Yönetimi, Proje Yönetim Süreci, Proje Bütünleştirme Yönetimi, Proje Kapsam Yönetimi, Proje Zaman Yönetimi, Proje Maliyet Yönetimi, Proje Kalite Yönetimi, Proje İnsan Kaynakları Yönetimi, Proje İletişim Yönetimi, Proje Risk Yönetimi, Proje Satın Alma Yönetimi, MS Project ile Proje Yönetimi.
Dersin temel öğretim yaklaşımı bilgi inşasıdır. Dolayısıyla ders, öğrencilerin dersle ilgili öğrenmeleri gerçekleştirmelerinin yanında bilgi inşasını hedeflemektedir. Öğrenciler, öğrendikleri bilgi ve becerileri kullanarak kendilerine özgü “bilgi” inşa edeceklerdir. Bunun sağlanması ise öğrencilerin zihinlerini dersin problemleri ile meşgul etmelerine bağlıdır. Ders, bilgi inşasının yanında birlikte yaparak öğrenme (collaborative learning) ve durumsal öğrenme (situated learning) metotlarını içermektedir. Bu çerçevede, aktif öğrenme stratejileri ile öğrencilerin çok yönlü düşünce modellerini, yaratıcılıklarını ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirmeleri planlanmaktadır. Bu derste, ezberlenmiş bilgilerden ziyade öğrencinin kendi iç dünyasında ve zihninde anlamlaştırıp mantıklı bir forma soktuğu bilgiler ve bu bilgileri uygulayarak oluşturdukları ürünler puanlanacaktır.
Yok
Türkçe
Garton, C. and McCulloch, E. (2004) Fundamentals of Technology Project Management, MC Press, LP. Lewis, J.P (2002) Fundamentals of Project Management, Amacom, New York, NY. Wysocki, R.K and McGary, R. (2003) Effective Project Management (Traditional Adaptive Extreme), Wiley Publishing, Indianapolis.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Değişimi Yönetmek |
2 | Mühendislik Stratejisi ve Bilişim Sistemleri |
3 | Sistemler, Organizasyonlar ve Sistem Metodolojileri |
4 | Proje Profili |
5 | Proje Planlama: İşi Anlama ve Öngörme |
6 | Proje Planlama: Program Yapma ve Kaynaklandırma |
7 | Çalışma Haftası |
8 | Vize Haftası |
9 | Sürecin ve Niteliğin Raporlanması |
10 | Risk Yönetimi |
11 | Proje Kontrolu ve Kontrol Süreci |
12 | Proje Satımı |
13 | Proje Organizasyon Yapısı ve Entegre Edilmesi |
14 | Katılımı, Grup Çalışmasını ve Çatışmaları Yönetmek |
15 | Proje Başarısı/Başarısızlığı ve Çıkarılan Dersler |
16 | Sistem Mühendisliği Süreci |
17 | Çalışma Haftası |
18 | Final Haftası |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ödev ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Arasınav ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Final ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
ÖÇ1 | ||||||||||||||||
ÖÇ2 | ||||||||||||||||
ÖÇ3 | ||||||||||||||||
ÖÇ4 | ||||||||||||||||
ÖÇ5 |