Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Hemşirelik Tezli Yüksek Lisans - 2012 | HEM7021 | Psikiyatri Hemşireliği | Seçmeli | 1 | 8,00 | 2 | 2 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Hemşirelik Tezli Yüksek Lisans - 2012 | HEM7021 | Psikiyatri Hemşireliği | Seçmeli | 1 | 8,00 | 2 | 2 |
Bu dersin amacı öğrencilerin ruh sağlığı ve psikiyatri hemşireliğinin temel kavramlarını öğrenmesini sağlayarak, klinik becerilerini geliştirmektir.
-
Bu ders, ruh sağlığı tanımı ve değerlendirmesini, ruh sağlığı ve psikiyatri hemşireliği temel kavramlarını içerir.
Anlatım/sunum, soru-cevap, tartışma, ödev
Hayır
Türkçe
1.Upton D. Hemşireler Ve Sağlık Profesyonelleri İçin Psikolojiye Giriş. Pearson Education, İkinci Baskıdan Çeviri, Tabak RS. Palme Yayıncılık, Ankara 2017. 2. Çam O, Engin E. Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Bakım Sanatı. İstanbul Tıp Kitabevi. 1. Baskı 2014, İstanbul. 3. Öztürk M. Psikanaliz ve Psikoterapi. Nobel Tıp Kitabevleri, Ankara, 2010. 4. Öztürk M, Uluşahin A. Ruh Sağlığı ve Bozuklukları. Nobel Tıp Kitabevleri, Ankara,2015. 5. Smith G. Psychological Interventions in Mental Health Nursing. The McGraw-Hill Companies. New York, 2012.
yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Ruh sağlığı tanımı ve değerlendirilmesi |
2 | Ruh sağlığı risk faktörleri |
3 | Ruh sağlığı ve psikiyatri hemşireliği temel kavramlar |
4 | Ruh sağlığı ve psikiyatri hemşireliği temel kavramlar |
5 | Ruh sağlığı ve psikiyatri hemşireliğinde tanılama |
6 | Ruh Sağlığı Bozulmuş Bireylerde Hemşirelik Tanıları |
7 | Ruh Sağlığı Bozulmuş Bireylerde Hemşirelik Tanıları |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Ruhsal aygıt ve ruhsal gelişim |
10 | Savunma düzenekleri |
11 | Savunma düzenekleri |
12 | Ruh sağlığı ve psikiyatri hemşireliği bakım süreci |
13 | Ruh sağlığı ve psikiyatri hemşireliği bakım süreci |
14 | Ruh sağlığı ve psikiyatri hemşireliği etkileşim süreci |
15 | Ruh sağlığı ve psikiyatri hemşireliği etkileşim süreci |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 2 | 40 | 80 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 1 | 25 | 25 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 25 | 25 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | ||||||||
ÖÇ2 | ||||||||
ÖÇ3 | ||||||||
ÖÇ4 | ||||||||
ÖÇ5 |