Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Doktora - Sağlık Bilimleri Enstitüsü - Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Ana Müfredat - 2022 COH8017 Psikodrama Seçmeli 1 7,50 2 2

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu derste psikodrama teknikleri kullanılarak öğrencilerin yaratıcılık, spontanelik, kendini ifade etme, kendini tanıma, problem çözme ve empati becerileri geliştirilir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Bu derste psikodrama teknikleri kullanılarak öğrencilerin yaratıcılık, spontanelik, kendini ifade etme, kendini tanıma, problem çözme ve empati becerileri geliştirilir.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım/sunum, soru-cevap, tartışma, problem çözme, örnek olay, gözlem, ödev Yüzyüze, soru-cevap, tartışma, örnek olay

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Dökmen Ü. (2013). Sosyometri ve Psikodrama (4. baskı). Remzi Kitapevi, İstanbul, 21-35. Özbek, A., Leutz, G. (2013). Psikodrama: Grup Psikoterapisinde Sahnesel Etkileşim, Ankara: Abdülkadir Özbek Psikodrama Enstitüsü Yayınları. Yalom, I. (2012). Grup Psikoterapisinin Teori ve Pratiği. (Çev. Tangör, A. & Karaçam,Ö). Kabalcı Yayınları. İstanbul. Altınay, D. (2015). Psikodrama 400 Isınma Oyunu ve Yardımcı Teknikler. Epsilon Yayınları: İstanbul, s: 29-292. Altınay, D. (2015). Psikodrama Grup Psikoterapisi El Kitabı: Yaşama Dair Çok Şey. Epsilon Yayınları: İstanbul

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Geribildirim verme ve alma becerilerini geliştirir
  • Yaratıcılık becerilerini gleiştirir
  • Kendini ifade etme becerilerini geliştirir
  • Problem çözme becerisini geliştirir
  • Empati becerisini geliştirir

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Toplantı, grup kurallarının oluşturulması
2 Psikodramanın temel öğeleri (sahne, ana karakter, yardımcı ego, grup vb.)
3 Psikodramada temel teknikler (eşleştirme, rol değiştirme, aynalama vb.)
4 Sosyometri çalışması
5 Sosyal atom
6 Isınma ve grup/protogonist oyunu
7 Isınma ve grup/protogonist oyunu
8 Ara sınav
9 Isınma ve grup/protogonist oyunu
10 Isınma ve grup/protogonist oyunu
11 Isınma ve grup/protogonist oyunu
12 Isınma ve grup/protogonist oyunu
13 Isınma ve grup/protogonist oyunu
14 Isınma ve grup/protogonist oyunu
15 Grup üyelerinin değerlendirilmesi
16 Ders çalışma haftası
17 Final sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 1 10,5 10,5
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 2 18 36
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 14,5 14,5
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 14,5 14,5
Teorik Ders Saati 2 28 56
Uygulama Ders Saati 2 28 56

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5