Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Ana Müfredat - 2022 | COH8017 | Psikodrama | Seçmeli | 1 | 7,50 | 2 | 2 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Ana Müfredat - 2022 | COH8017 | Psikodrama | Seçmeli | 1 | 7,50 | 2 | 2 |
Bu derste psikodrama teknikleri kullanılarak öğrencilerin yaratıcılık, spontanelik, kendini ifade etme, kendini tanıma, problem çözme ve empati becerileri geliştirilir.
-
Bu derste psikodrama teknikleri kullanılarak öğrencilerin yaratıcılık, spontanelik, kendini ifade etme, kendini tanıma, problem çözme ve empati becerileri geliştirilir.
Anlatım/sunum, soru-cevap, tartışma, problem çözme, örnek olay, gözlem, ödev Yüzyüze, soru-cevap, tartışma, örnek olay
Yok
Türkçe
Dökmen Ü. (2013). Sosyometri ve Psikodrama (4. baskı). Remzi Kitapevi, İstanbul, 21-35. Özbek, A., Leutz, G. (2013). Psikodrama: Grup Psikoterapisinde Sahnesel Etkileşim, Ankara: Abdülkadir Özbek Psikodrama Enstitüsü Yayınları. Yalom, I. (2012). Grup Psikoterapisinin Teori ve Pratiği. (Çev. Tangör, A. & Karaçam,Ö). Kabalcı Yayınları. İstanbul. Altınay, D. (2015). Psikodrama 400 Isınma Oyunu ve Yardımcı Teknikler. Epsilon Yayınları: İstanbul, s: 29-292. Altınay, D. (2015). Psikodrama Grup Psikoterapisi El Kitabı: Yaşama Dair Çok Şey. Epsilon Yayınları: İstanbul
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Toplantı, grup kurallarının oluşturulması |
2 | Psikodramanın temel öğeleri (sahne, ana karakter, yardımcı ego, grup vb.) |
3 | Psikodramada temel teknikler (eşleştirme, rol değiştirme, aynalama vb.) |
4 | Sosyometri çalışması |
5 | Sosyal atom |
6 | Isınma ve grup/protogonist oyunu |
7 | Isınma ve grup/protogonist oyunu |
8 | Ara sınav |
9 | Isınma ve grup/protogonist oyunu |
10 | Isınma ve grup/protogonist oyunu |
11 | Isınma ve grup/protogonist oyunu |
12 | Isınma ve grup/protogonist oyunu |
13 | Isınma ve grup/protogonist oyunu |
14 | Isınma ve grup/protogonist oyunu |
15 | Grup üyelerinin değerlendirilmesi |
16 | Ders çalışma haftası |
17 | Final sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 1 | 10,5 | 10,5 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 2 | 18 | 36 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 14,5 | 14,5 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 14,5 | 14,5 |
Teorik Ders Saati | 2 | 28 | 56 |
Uygulama Ders Saati | 2 | 28 | 56 |
ÖÇ1 | ||||||||||
ÖÇ2 | ||||||||||
ÖÇ3 | ||||||||||
ÖÇ4 | ||||||||||
ÖÇ5 |