Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Hemşirelik Tezli Yüksek Lisans - 2012 | HEM7048 | Psikodrama | Seçmeli | 1 | 8,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Hemşirelik Tezli Yüksek Lisans - 2012 | HEM7048 | Psikodrama | Seçmeli | 1 | 8,00 | 3 | 0 |
Bu derste psikodrama teknikleri kullanılarak öğrencilerin yaratıcılık, spontanlık, kendini ifade etme, kendini fark etme, problem çözme ve empati becerileri geliştirilir.
-
yaratıcılık, spontanlık, kendini ifade etme, kendini fark etme, problem çözme ve empati becerilerini geliştirme.
Anlatım, grup tartışması, etkileşim, gözlem, oyun, rol oynama, problem çözme rol oynama
yok
Türkçe
Dökmen Ü. (2013). Sosyometri ve Psikodrama (4. baskı). Remzi Kitapevi, İstanbul, 21-35. Özbek, A., Leutz, G. (2003). Psikodrama: Grup Psikoterapisinde Sahnesel Etkileşim, Ankara: Abdülkadir Özbek Psikodrama Enstitüsü Yayınları. Yalom, I. (2002). Grup Psikoterapisinin Teori ve Pratiği. (Çev. Tangör, A. & Karaçam,Ö). Kabalcı Yayınları. İstanbul. Altınay, D. (2015). Psikodrama 400 Isınma Oyunu ve Yardımcı Teknikler. Epsilon Yayınları: İstanbul, s: 29-292. Altınay, D. (2015). Psikodrama Grup Psikoterapisi El Kitabı: Yaşama Dair Çok Şey. Epsilon Yayınları: İstanbul Moreno J.L. (2017). Psikodrama -Temel Metinler. Avangard Yayınları.
yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Tanışma, grup kurallarının oluşturulması |
2 | Psikodramada temel teknikler (eşleme, rol değişimi, ayna, vb.) |
3 | Psikodramada temel teknikler (eşleme, rol değişimi, ayna, vb.) |
4 | Psikodramada temel öğeler (sahne, protogonist, yardımcı ego, grup, vb.) |
5 | Psikodramada temel öğeler (sahne, protogonist, yardımcı ego, grup, vb.) |
6 | Sosyometri çalışması |
7 | Sosyal atom |
8 | Ara sınav haftası |
9 | Isınma, grup/protogonist oyunu |
10 | Isınma, grup/protogonist oyunu |
11 | Isınma, grup/protogonist oyunu |
12 | Isınma, grup/protogonist oyunu |
13 | Isınma, grup/protogonist oyunu |
14 | Isınma, grup/protogonist oyunu |
15 | Grup ve üyelerin değerlendirilmesi |
16 | Ders çalışma haftası |
17 | Final sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 12 | 4 | 48 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 12 | 3 | 36 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 12 | 3 | 36 |
Seminer ve Hazırlığı | 12 | 2 | 24 |
Demo ve Hazırlığı | 12 | 2 | 24 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
Teorik Ders Saati | 12 | 2 | 24 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | ||||||||
ÖÇ2 | ||||||||
ÖÇ3 | ||||||||
ÖÇ4 | ||||||||
ÖÇ5 |