Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2020 Psikoloji Şehir Ünv | PSI 402 | Psikolojide Tarih ve Sistemler | Zorunlu | 8 | 6,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2020 Psikoloji Şehir Ünv | PSI 402 | Psikolojide Tarih ve Sistemler | Zorunlu | 8 | 6,00 | 3 | 0 |
Ders öğrencilere psikolojik teorilerin, kavramların ve sistemlerin tarihsel gelişimi hakkında kapsamlı bir anlayış sağlamayı amaçlamaktadır. Bu ders tipik olarak psikolojik düşüncenin evrimini, psikoloji tarihindeki önemli figürleri ve zaman içinde alanı şekillendiren çeşitli teorik yaklaşımları incelemektedir. Öğrencilerin modern psikolojinin tarihsel bağlamını ve farklı paradigmaların disiplinin büyümesine ve çeşitliliğine nasıl katkıda bulunduğunu anlamalarına yardımcı olmayı amaçlamaktadır.
-
Ders, psikoloji alanını şekillendiren tarihsel bağlamı, önemli kişileri ve başlıca düşünce okullarını kapsar. Öğrenciler kültürel ve felsefi faktörlerin psikolojik gelişim üzerindeki etkisini araştırır, Freud, Watson ve Skinner gibi önde gelen isimleri inceler ve davranışçılık, psikanaliz ve hümanist psikoloji gibi çeşitli paradigmaları keşfederler. Bu ders aynı zamanda psikolojik düşüncede zaman içinde meydana gelen değişimleri de inceler ve tarihsel teorilerin eleştirel değerlendirilmesini teşvik eder. Ek olarak, öğrencilere ilk dönem psikologları tarafından kullanılan araştırma yöntemlerini tanıtır ve psikolojinin evrimi ve onun çağdaş önemi hakkında kapsamlı bir bakış açısı sağlar.
Ödev Okuma Tartışma
-
Türkçe
A History of Modern Psychology (2007), Duane P.Schultz, Sydney Ellen Schultz,
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Psikoloji tarihi çalışmaları |
2 | Psikoloji üzerine felsefi ve fizyolojik etkiler |
3 | Psikoloji ve Alt alanları |
4 | Yeni Psikoloji |
5 | İşlevselcilik: İlk etkiler |
6 | Yapısalcılık |
7 | İşlevselcilik : Kuruluşu ve gelişimi |
8 | Uygulamalı psikoloji |
9 | Ders tekrarı |
10 | Arasınav |
11 | Davranışçılık: Başlangıç |
12 | Geştalt psikolojisi |
13 | Psikanaliz: Başlangıç |
14 | Psikanaliz: Muhalif ve Psikanalizin Türevleri |
15 | Psikolojide çağdaş düşünceler |
16 | Psikolojide çağdaş düşünceler |
17 | Final |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 0 | 0 | 0 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Teorik Ders Saati | 50 | 3 | 150 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |