Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık - Lisans | RP3008 | Psikolojik Testler | Zorunlu | 6 | 4,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık - Lisans | RP3008 | Psikolojik Testler | Zorunlu | 6 | 4,00 | 3 | 0 |
Psikolojik danışman adaylarının bireyi tanıma sürecinde önemli araçlardan biri olan psikolojik testlerin geliştirilme süreci, teorik alt yapıları, kullanım amaçları ve sınırlılıklarını tanımaları, örnek test uygulamaları aracılığıyla uygulama ve değerle
-
Psikolojik Testlerin Tanımı, İşlevleri, Kullanım Amaçları, Testlerin Sınıflandırılması, Testlerin Gelişim Tarihçesi, Testlerin Kullanılmasında ve Değerlendirilmesinde Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar, Etik Kurallar, Test Ortamında Gözlem, Test Bulguları
Sunum, sokratik yöntem, demonstrasyon, rol playing
Yok
Türkçe
Cansever,G. (1985). Klinik Psikolojide Değerlendirme. İstanbul: Boğaziçi Yayınları. Öner, N. (2005).Türkiye 'de Kullanılan Psikolojik Testler. İstanbul: Nobel Yayınevi. Özgüven, İbrahim Ethem. (2005). Psikolojik Testler. İstanbul: Nobel Yayınevi. Savaşır, I. ve Şahin, N.H. (1997). Bilişsel Davranışçı Terapilerde Değerlendirme: Sık Kullanılan Ölçekler.Ankara: Psikologlar Derneği Yayınları.
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Psikolojik Testlerin Tanımı, İşlevleri, Kullanım Amaçları, Testlerin Sınıflandırılması, Testlerin Gelişim Tarihçesi. |
2 | Testlerin Kullanılmasında ve Değerlendirilmesinde Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar, Etik Kurallar, Test Ortamında Gözlem, Test Bulgularının Raporlaştırılması. |
3 | Psikolojik Testlerde Bulunması Gereken Psikometrik Özellikler: Geçerlik, Güvenirlik ve Standardizasyon |
4 | Gelişim Testlerine Giriş, Gessell Gelişim Envanteri. |
5 | Ankara Gelişimsel Tarama Envanteri (AGTE), Peabody Resim Kelime Testi |
6 | Zeka Testlerine Giriş, Cattel 2A-2B Kültürden Arınmış Zeka Testi, Raven Progressive Matrice Testi. |
7 | Stanford-Binet Bireysel Zeka Testi Tanıtımı |
8 | Arasınav |
9 | Weschler Çocuklar İçin Zeka Ölçeği (WISC-R) Tanıtımı |
10 | Kişilik Testleri ve Sınıflandırılması,Yapılandırılmış ve Yapılandırılmamış (Projektif Testler);Beck Depresyon Envanteri, Olumsuz Otomatik Düşünceler Ölçeği. |
11 | Durumluk- Sürekli Kaygı Envanteri, Sınav Kaygısı Envanteri. |
12 | Piers-Harris Çocuklar İçin Benlik Kavramı Ölçeği, Aile Değerlendirme Envanteri, Ebeveyn Tutumlarını Değerlendirme Ölçeği (PARI). |
13 | Kendini Değerlendirme Envanteri (KDE), Edwards Kişisel Tercihler Envanteri |
14 | Projektif Testler, Bier Cümle Tamamlama Testi, Rorschach Mürekkep Lekesi Testi, Tematik Algı Testi (TAT) Tanıtımı. |
15 | Genel Değerlendirme ve Ödevlerle İlgili Geribildirim |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Final |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 3 | 4 | 12 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 4 | 7 | 28 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 4 | 7 | 28 |
Arasınav ve Hazırlığı | 4 | 3 | 12 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 4 | 3 | 12 |
Teorik Ders Saati | 3 | 3 | 9 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||||
ÖÇ5 |