Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık | RPAE302 | Psikolojik Testler | Zorunlu | 5 | 3,00 | 1 | 2 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık | RPAE302 | Psikolojik Testler | Zorunlu | 5 | 3,00 | 1 | 2 |
Psikolojik danışman adaylarının bireyi tanıma sürecinde önemli araçlardan biri olan psikolojik testlerin geliştirilme süreci, teorik alt yapıları, kullanım amaçları ve sınırlılıklarını tanımaları, örnek test uygulamaları aracılığıyla uygulama ve değerlendirme açısından bilgi ve beceri kazanmaları.
-
Psikolojik Testlerin Tanımı, İşlevleri, Kullanım Amaçları, Testlerin Sınıflandırılması, Testlerin Gelişim Tarihçesi, Testlerin Kullanılmasında ve Değerlendirilmesinde Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar, Etik Kurallar, Test Ortamında Gözlem, Test Bulgularının Raporlaştırılması, Psikolojik Testlerde Bulunması Gereken Psikometrik Özellikler: Geçerlik, Güvenirlik, Standardizasyon, Gessell Gelişim Figürleri Testi, Ankara Gelişimsel Tarama Envanteri (AGTE), Peabody Resim Kelime Testi, Zeka Testlerine Giriş, Cattel 2A-2B Kültürden Arınmış Zeka Testi, Raven Progressive Matrice Testi,Stanford-Binet Bireysel Zeka Testi Tanıtımı, Weschler Çocuklar İçin Zeka Ölçeği (WISC-R) Tanıtımı, Kişilik Testleri ve Sınıflandırılması, Yapılandırılmış ve Yapılandırılmamış (Projektif) Testler; Beck Depresyon Envanteri, Olumsuz Otomatik Düşünceler Ölçeği, Çocuklar İçin Depresyon Ölçeği, Kısa Semptom Envanteri, Durumluk-Sürekli Kaygı Envanteri, Sınav Kaygısı Envanteri, Piers-Harris Çocuklar İçin Benlik Kavramı Ölçeği, Aile Değerlendirme Envanteri, MMPI- Minnesota Çok Yönlü Kişilik Envanteri’nin Tanıtımı, Projektif Teknikler; Bier Cümle Tamamlama Testi, Rorschach Mürekkep Lekesi Testi, Tematik Algı Testi (TAT) Tanıtımı, Bir insan Çiz testi, Bir Aile Çiz Testi, CAT, Blacky'nin Hikayesi, Genel Değerlendirme.
Düz Anlatım, Sokratik Yöntem, Demonstrasyon, Rol-playing
Yok
Türkçe
İbrahim E. (2005). Özgüven. Psikolojik Testler. İstanbul: Nobel Yayınevi. Öner, N. (2005). Türkiye’de Kullanılan Psikolojik Testler. İstanbul: Nobel Yayınevi. Savaşır, I.&Nesrin H. Şahin. (1997). Bilişsel-Davranışçı Terapilerde Değerlendirme: Sık Kullanılan Ölçekler. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları. Cronbach, Lee J. (1990). Essentials of Psychological Testing. Harper Collins Publisher, Inc. Fifth Edition. Cansever, G. (1985). Klinik Psikolojide Değerlendirme. İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınları. Akkoyun, F. (2009). Projektif Teknikler. Ankara: Nobel Yayınevi. Aydemir, Ö. ve Köroğlu, K. (2000). Psikiyatride Kullanılan Ölçekler. Ankara: Hekimler Yayın Birliği. Kuzgun, Y. ve Bacanlı, F. (2005). PDR’de Kullanılan Ölçekler. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Akın, A. (2013). Psikolojide ve Eğitimde Kullanılan Güncel Ölçme Araçları. Ankara: Nobel Yayıncılık. Cohen, R.J. & Swerdlik, M.E. (2013). Psikolojik Ölçme ve Değerlendirme. (Çev. Editörü: Ezel Tavşancıl). Ankara: Nobel Yayıncılık.
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Psikolojik Testlerin Tanımı, İşlevleri, Kullanım Amaçları, Testlerin Sınıflandırılması, Testlerin Gelişim Tarihçesi. |
2 | Testlerin Kullanılmasında ve Değerlendirilmesinde Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar, Etik Kurallar, Test Ortamında Gözlem, Test Bulgularının Raporlaştırılması |
3 | Psikolojik Testlerde Bulunması Gereken Psikometrik Özellikler: Geçerlik, Güvenirlik, Standardizasyon. Psikolojik Testlerde Bulunması Gereken Psikometrik Özellikler: Geçerlik, Güvenirlik, Standardizasyon. |
4 | Gessell Gelişim Figürleri Testi |
5 | Ankara Gelişimsel Tarama Envanteri (AGTE), Peabody Resim Kelime Testi |
6 | Zeka Testlerine Giriş, Cattel 2A-2B Kültürden Arınmış Zeka Testi, Raven Progressive Matrice Testi |
7 | Stanford-Binet Bireysel Zeka Testi Tanıtımı |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Weschler Çocuklar İçin Zeka Ölçeği (WISC-R) Tanıtımı |
10 | Kişilik Testleri ve Sınıflandırılması, Yapılandırılmış ve Yapılandırılmamış (Projektif) Testler; Beck Depresyon Envanteri, Olumsuz Otomatik Düşünceler Ölçeği, Çocuklar İçin Depresyon Ölçeği, Kısa Semptom Envanteri. |
11 | Durumluk-Sürekli Kaygı Envanteri, Sınav Kaygısı Envanteri. |
12 | Piers-Harris Çocuklar İçin Benlik Kavramı Ölçeği, Aile Değerlendirme Envanteri, Bağlanma Ölçekleri. |
13 | Projektif Teknikler; CAT, Bir İnsan Çiz Testi, Bir Aile Çiz Testi, Blacky’nin Hikayesi. |
14 | Projektif Teknikler; Bier Cümle Tamamlama Testi, Rorschach Mürekkep Lekesi Testi, Tematik Algı Testi (TAT) Tanıtımı. |
15 | Genel Değerlendirme. |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 2 | 12 | 24 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 2 | 12 | 24 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||||
ÖÇ5 |