Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - İlahiyat Fakültesi - İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2010 Ana Müfredat PSK131 Psikolojiye Giriş Zorunlu 1 2,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Psikoloji biliminin temel kavram ve alanları bağlamında insan davranışlarının altında yatan faktörlerin ve bu bilimin öğretmenlik mesleğinde yeri ve öneminin anlaşılmasını sağlamak.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

-

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım, Tartışma, Sunum, Film ve Video izleme

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Atkinson,R.L.; Atkinson, C.R.; Smith,E.E.; Bem, J.D.Hoeksam,N.S. (2006). Psikolojiye Giriş.İstanbul: Arkadaş Yayınları. Dworetzky, P.J. (1982) Psychology. USA: West Publishing Company. Kağıtçıbaşı, Ç. (1988) İnsan ve İnsanlar. İstanbul: Evrim Basım Morgan, T.C. (2005). Psikolojiye Giriş. Ankara: Meteksan Yayınları. Schultz, D.P.; Schultz, S.E. (2002) Modern Psikoloji Tarihi. Istanbul: Kaktüs Yayınları.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Psikoloji bilimini tanımlayabilir ve alt alanlarını kavrayabilir ve ayırt edebilir.
  • Psikoloji biliminin temel araştırma yöntemlerini bilir ve farklılıklarını dile getirebilir.
  • Psikolojinin eğitim bilimleriyle olan ilişkilerini kavrar eğitim çalışmalarında psikolojinin rolü ve önemini anlar ve dile getirir.
  • Psikolojinin temel yaklaşımlarını(Davranışçı, Bilişsel, Bilgi İşleme Modeli, Psikoanalatik, İnsancıl) bilir ve bunları ayırt edebilir.
  • Kişilik gelişim kuramlarını bilir(Freud ve Erikson) ve kuramın eğitimciler ve anne babalar için öne sürdüğü önemli noktaları ayırt edebilir.
  • Bilişsel gelişim kuramlarının (Piaget, bilgi işlem modeli) bilir ve bunların eğitimciler ve anne babalar için öne sürdüğü dikkat edilmesi gereken noktaları ayırt edebilir.
  • Sosyal psikolojinin temel kavramlarını ve araştırma bulgularını bilir ve bunların eğitimciler ve bireyin kişisel gelişimi için önemini kavrar.
  • Öğrenme Psikolojisinin temel kavramlarını tanır ve davranışçı ve bilşsel yaklaşımları ayırt edebilir.
  • Ruh sağlığı olgusunu anlayabilir ve temel ruhsal bozukluklar hakkında bilgi edinir ve eğitim sürecinde ruh sağlığını etkileyecek unsurları ayırt edebilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Öğrencilerle tanışma, dersin amaç, önem ve içeriğinin aktarılması
2 Psikoloji biliminin tanımını ve alt alanları
3 Gelişim psikolojisinin ilke ve alanları , bilişsel gelişim (Piaget-Vygotksy)
4 Psiko-sosyal gelişim kurumları (Erikson ve Freud)
5 Öğrenmenin temel kavram ve kuramları (Davranışçı yaklaşım-Pavlov, Skinner, Watson)
6 Bilişsel Yaklaşım, bilgi işlem modeli, sosyal öğrenme-Bandura,
7 Genel değerlendirme
8 Çalışma haftası
9 Ara sınav
10 Bellek türleri, özellikleri ve aralarındaki ilişki (kısa süreli bellek- uzun süreli bellek, ve süreçleri), belleğin geliştirilmesi. Dil, kavramlar ve problem çözümünde düşünme.
11 Sosyal psikolojinin konusu, tutumlar ve tutum değişmesi, grupların etkisi, önyargılar, sosyal normlar, kalabalığın etkileri, itaat, saldırganlık.
12 Sosyal psikolojinin konusu, tutumlar ve tutum değişmesi, grupların etkisi, önyargılar, sosyal normlar, kalabalığın etkileri, itaat, saldırganlık.
13 Kişilik psikolojisinin alt alanları, kişiliğin tanımı, özellik yaklaşımı, benlik kuramları.
14 Duygular, heyecanlar, korkuların altında yatan faktörlerin ve stres ve kaygı ile başa çıkma yolları, motivasyon.
15 Davranış bozukluklarının türleri ve tedavi yöntemleri
16 Genel değerlendirme
17 Final
18 Final

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi