Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - İletişim Fakültesi - Radyo, Televizyon ve Sinema

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Radyo, Televizyon ve Sinema - Lisans - 2014 COMM3004 Public Opinion, Public Diplomacy and Lobbying Zorunlu 6 5,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

This course aims to teach students the key theories and concepts regarding public opinion, public diplomacy and lobbying, and to develop a critical understanding of the relationship between mass media and public opinion.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

This course focuses primarily on discussions of the public opinion process with particular attention to the contributions of the mass communication. The course also examines the history, meaning, and mechanisms of public opinion, including its use in communicating with and persuading the public. In addition, the roles and effects of public opinion in a democratic society are discussed during courses.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

-

Staj Durumu

-

Dersin Sunulduğu Dil

İngilizce

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

John R. Zaller, The Nature and Origins of Mass Opinion, Cambridge. Jaap van Ginneken, Collective Behaviour and Public Opinion, Lawrence Arlbaum Associates. The Routledge Handbook of Elections, Voting Behavior and Public Opinion, Routledge. Sherry Devereaux Ferguson, Researching the Public Opinion Environment, Sage. Walter Lippmann, Public Opinion Ed. Nancy Snow & Philip M. Taylor, Routledge Handbook of Public Diplomacy, Routledge.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Knowledge of key concepts regarding public opinion, public diplomacy and lobbying
  • Knowledge of up to date examples of media manipulation and public opinion formation
  • Knowledge of creating messages for persuasion
  • Understanding of the relationship between public opinion and mass media
  • Understanding of the purposes and applications of public diplomacy

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Public opinion and its components
2 The history of public opinion
3 The functions of public opinion
4 Classical and modern theories regarding public opinion
5 How do people acquire political information from the mass media and convert it into political preferences?
6 The place of public opinion in contemporary politics
7 Public opinion and democracy
8 Ara Sınav Haftası
9 Factors determining individual opinion and attitude
10 Spiral of silence
11 The roles of mass media in setting the agenda and shaping public opinion
12 Argumentation and persuasion
13 Propaganda and Lobbying
14 Public Diplomacy and its components
15 Turkey's public diplomacy
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 0 0 0
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 4 20 80
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 25 25
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 25 25
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5