Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2020- Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | FTR3019 | Pulmoner Fizyoterapi Rehabilitasyon | Zorunlu | 5 | 4,00 | 2 | 2 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2020- Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | FTR3019 | Pulmoner Fizyoterapi Rehabilitasyon | Zorunlu | 5 | 4,00 | 2 | 2 |
Dersin amacı akut / kronik akciğer hastalığı olan hastaların tedavisinde gerekli olan teknikleri öğrenmek, bu bireysel hastalar için tedavi planlamak, hastaların değerlendirilmesinde ileri bilgi ve beceri sahibi olmak ve uygun rehabilitasyon programları oluşturabilmektir.
-
Pulmoner rehabilitasyonun tanımı, ilkeleri, göğüs fizyoterapisinin amaçları, uygulama teknikleri, pulmoner hastalıkların fizyoterapi-rehabilitasyon yönünden değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması, pulmoner cerrahi öncesi ve sonrası rehabilitasyonun amaçları ve uygulama yöntemleri, yoğun bakımda fizyoterapi-rehabilitasyon yaklaşımları, postüral direnaj, solunum kontrolü, neonatal fizyoterapi yaklaşımları.
Teorik ders anlatımı Grup çalışması Vaka çalışması
Yok
Türkçe
1-Donner, Claudio, Nicolino Ambrosino, and Roger S. Goldstein, eds. Pulmonary rehabilitation. CRC Press, 2020. 2-Clini, Enrico, et al., eds. Textbook of pulmonary rehabilitation. New York: Springer International Publishing, 2018.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Solunum sistemi anatomi ve fizyolojisi |
2 | Solunum Mekanikleri |
3 | Pulmoner hastalıklarda değerlendirme ve rehabilitasyon tanımı |
4 | Pulmoner hastada egzersiz toleransı |
5 | Kronik obstrüktif akciğer hastalığı |
6 | Astım, kistik fibroz, bronşektazi |
7 | Restriktif akciğer hastalıkları |
8 | Ara Sınav |
9 | Ara Sınav Tarışma Obstrüktif ve restriktif hastalarda egzersiz eğitimi, Egzersiz seçimi |
10 | Solunum kontrol teknikleri ve göğüs fizyoterapisi, gevşeme ve biofeedback başa çıkma becerileri eğitimi |
11 | Akciğer cerrahisi ve rehabilitasyonu |
12 | Solunum kas egzersizleri |
13 | Solunum rehabilitasyonunda teknolojik yaklaşımlar |
14 | Solunum hastaları için Telerehabilitasyon |
15 | |
16 | |
17 |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 8 | 3 | 24 |
Proje ve Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Ödev ve Hazırlığı | 2 | 4 | 8 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 12 | 4 | 48 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||
ÖÇ5 |