Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - İletişim Fakültesi - Radyo, Televizyon ve Sinema

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Radyo, Televizyon ve Sinema - Lisans - 2014 RTS4014 Radyo-TV Reklam Yapımı Seçmeli 8 6,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Reklamın iletişim sürecindeki işlevi ve önemini anlayarak iletişim araçlarından radyo ve televizyonda reklam yapımına dair bütüncül becerilere sahip olunması.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Radyo-TV reklam yapımı dersinde; bütünleşik pazarlama iletişiminin en önemli ayağı denilebilecek önemdeki reklam kavramı tüm boyutlarıyla ele alınacaktır. Reklamın gerçekleşebilmesi, reklam yoluyla doğru stratejiler kullanılarak hedef kitleye istenilen mesajın ulaştırılabilmesiyle mümkündür. Bu noktada reklam iletişimi reklam türleri ile ilişkilendirilerek incelenecektir. Reklam yapımı uygulamalarına hazırlık niteliğinde reklam analizleri yapılacaktır. Akabinde öğrenilen bilgiler ışığında öğrencilerden radyo ve TV reklam yapımı uygulaması istenecektir. Böylece öğrenciler, söz konusu ders ile amaçlanan, radyo ve TV reklamlarını konunun arka planına da hakim ve doğru biçimde uygulayabilecek niteliklere sahip olabilecekler.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Alana dair temel kavramlara yönelik okumalar, ders anlatımları ve örnek görseller üzerinden yapılacak analizler ve uygulamalar

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

"Reklamın Dili" - Uğur Batı "Satan Reklam Yaratmak" - Luke Sullivan, Sam Bennett "Advertising as Communication" - Gillian Dyer "Advertising Theory" - Ed. Shelly Rodgers, Esther Thorson

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Marka ve reklam kavramlarını öğrenir
  • Bütünleşik pazarlama iletişiminde reklamın rolünü tanımlar
  • Marka kimliğinin reklamdaki yansımalarını okuyabilir
  • Çeşitli mecralarda yayınlanacak reklamların özelliklerini bilir
  • Radyo ve televizyonda reklam yapına tüm boyutlarıyla uygulayabilecek nitelik kazanır

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Ders akışının genel olarak tanıtılması, reklam yapımına yönelik süreçlerin tartışılması.
2 Marka kavramı, marka kobumlandırma, ARCS modeli ve marka anlayışı
3 Marka kimliği ve belirlenme süreçleri
4 Marka kimliği ögelerinden semboller ve rolleri
5 Bütünleşik pazarlama iletişimi ve reklam
6 Reklamın özellikleri ve önemi
7 Reklam iletişimi, reklam türleri
8 Ara Sınav Haftası
9 Reklamda çekicilik kullanımı
10 Reklamda yaratıcı strateji
11 Televizyon reklamları
12 TV reklam analizleri
13 Radyo reklamları
14 Radyo reklam analizleri
15 Radyo-TV reklam uygulamaları
16 Radyo-TV reklam uygulamalarının değerlendirilmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınav Haftası

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 5 10 50
Proje ve Hazırlığı 2 10 20
Ödev ve Hazırlığı 2 12 24
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 15 15
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 15 15
Teorik Ders Saati 1 15 15
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5