Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Sosyoloji (İngilizce) - Lisans | SOC1016 | Readings in Social and Cultural Anthropology | Zorunlu | 2 | 4,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Sosyoloji (İngilizce) - Lisans | SOC1016 | Readings in Social and Cultural Anthropology | Zorunlu | 2 | 4,00 | 3 | 0 |
Antropolojiye giriş dersinin devamı olan bu ders, daha önce sunulan bütün konu ve kavramların derinleştirilmesini hedeflemektedir. Derste antropolojik düşünce tarihinin temel akımları ve kişileri ele alınacaktır. Dönemleri içine yerleştirilerek ve hayat hikâyelerinden de bahsedilerek tanıtılacak olan antropologların kendi eserlerine dayanılarak getirdikleri yaklaşım ve kavramlar tartışılacaktır. Şu sorular üzerinde durulacaktır: İlk etnografik çalışmalar da içinde olmak üzere araştırmacının konumuna ilişkin neler düşünebiliriz? Başka toplumlar üzerine çalışmak aslında daha çok kendimiz üzerinde düşünmek ve çalışmak değil midir? Antropoloji geçmişe ilişkin bir bilgi midir? Günümüzdeki toplumsal süreçlere ilişkin neler söylemektedir?
-
Antropolojik Düşünce Tarihi. Antropoloji Teorilerine Giriş ve Temel Figürler. Emile Durkheim ve Organik Toplum: Dini Yaşamın Temel Formları Bronislaw Malinowski ve Kültürün İşlevleri - Bir Etnografya: Argonauts of the Western Pacific -. Claude Levi-Strauss: Yapısalcılık: Dilbilim ve Antropolojide Yapısal Analiz Marcel Mauss: Armağan: Arkeik Toplumlarda Mübadelenin Mantığı ve Formları Mary Douglas: Semboller ve Yapılar - Saflık ve Tehlike Üzerine - Clifford Geertz: Yorumsamacı Bir Antropoloji: Yerli Gözüyle,” Antropolojik Anlamanın Doğası Üstüne Parçalarla Bütünleri Bağlamak. Bourdieu Antropolojisi: An Anthropology of Practice.
Bu derste, her bir haftanın konusu ve hedefleriyle bağlantılı olarak aşağıdaki öğrenme yetkinlikleri ve yöntemler izlenmektedir: Derse ilişkin önceden oluşturulmuş temel soruların paylaşılması ve tartışılması, İlgili belli kavramların tahtada veya tepegöz yoluyla tanıtılması ve ayrıntılı yorumlanmasının yanı sıra söz konusu kavramlara yakın başka kavramların kısaca gözden geçirilmesi ve ayrımlarının vurgulanması, Derse ilişkin önceden hazırlanmış görsel materyalin (şemalar, haritalar, soy ağaçları, biyografik malzeme) tepegöz yoluyla veya öğrencilerle doğrudan paylaşarak tartışılması ve birlikte yorumlanması, Daha önce hazırlanmış ve dersin genel sorularıyla bağlantılı tepegöz sunumu, Her bir dersin sonunda bir sonraki haftanın konu başlıklarının paylaşılması.
Yok
İngilizce
-
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Kültürel ve Sosyal Antropolojiye Giriş |
2 | Durkheim: Dini Yaşamın Temel Formları |
3 | Malinowski: Fonksiyonalizm |
4 | Yapısalcı Antropoloji |
5 | Levi-Strauss: Yapısalcılık |
6 | Sembolik ve Hermenetik Antropoloji |
7 | Geertz: "Yerli"nin Bakış Açısından |
8 | Ara sınav |
9 | Mary Douglas: Saflık ve Tehlike |
10 | Mary Douglas: Tüketim Antropolojisi |
11 | Germaine Tillion: Akdeniz Toplumlarında Klan ve Akrabalık İlişkileri I |
12 | Germaine Tillion: Akdeniz Toplumlarında Klan ve Akrabalık İlişkileri II |
13 | Marcel Mauss: Bütüncül bir toplumsal olgu olarak armağan |
14 | Armağan ve karşılıklık |
15 | Antropoloji ve Medya |
16 | Çalışma Haftası |
17 | Final Haftası |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
ÖÇ1 |
ÖÇ2 |
ÖÇ3 |
ÖÇ4 |
ÖÇ5 |
ÖÇ6 |
ÖÇ7 |