Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Kimya Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2014 - Kimya Öğretmenliği EGT4003 Rehberlik Zorunlu 7 4,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

"Bu dersin amacı, öğretmen adaylarına rehberlik hizmet alanlarını tanıtmak ve bu hizmetlerin yerine getirilmesinde öğretmenlerin rollerini işlevsel olarak yerine getirecek şekilde onları hazırlamaktır. Bu dersin sonunda öğrenciler; Rehberliğin bir bilim

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Rehberlikte Temel Kavramlar Rehberlik Hizmetleri Rehberlikte Hizmet Türleri Eğitimde Rehberlik Hizmetleri Bireyi Tanıma Teknikleri Psikolojik Danışma PDR'de Örgüt ve Personel Özel Eğitim ve Rehberlik Planlama, İzleme ve Değerlendirme

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Düz anlatım,Tartışma.

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Aydın,Betül (2007). Rehberlik. PegemA Yayıncılık, Ankara. Bakırcıoğlu, Rasim (2000). Rehberlik ve Psikolojik Danışma. Anı Yayıncılık. Ankara. Kepçeoğlu, Muharrem (1994). Psikolojik Danışma ve Rehberlik. Özerler Matbaası, Ankara. Kuzgun,Yıldız (1992). Rehberlik ve Psikolojik Danışma. ÖSYM Yayınları, Ankara.

Dersin Web Sayfası

------------

Öğrenme Çıktıları

  • Bir okulda rehberlik ve danışma hizmetleri sunmak
  • rehberlik modellerini açıklamak
  • Bir öğrencinin bu hizmetten nasıl etkilendiğini yorumlamak
  • psikolojik danışma ve rehberliğin önemini kavramak
  • psikolojik danışma ve rehberlik tür ve hizmetlerini bilmek
  • bireyi tanıma tekniklerini bilmek
  • psikolojik danışma ve rehberlik örgüt ve personelini kavramak
  • Rehberlik ve danışma hizmetlerinin tarihsel arka planını öğrenmek

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Rehberliğin işlevleri, amaçları, ilkeleri ve sınırlılıkları. Rehberlikte yararlanılan bilim dalları.
2 Rehberlik Hizmetleri
3 PDR’nin dayandığı temeller (felsefi, ekonımik, toplumsal-ruhsal).
4 Eğitsel Rehberlik
5 Mesleki Rehberlik
6 Kişisel Rehberlik
7 Özürlü bireylere rehberlik, İlköğretimde rehberlik
8 Ara Sınavı
9 Psikolojik danışma yaklaşımları: Psikoanalitik Yaklaşım
10 Davranışçı Yaklaşım, Bilişsel Yaklaşım
11 İnsancı-Hümanist Yaklaşım, Varoluşçu Yaklaşım
12 Gestalt Yaklaşımı, Transaksiyonel Analiz, Eklektik Yaklaşım
13 Psikolojik danışmanın ilkeleri-sınırlılıkları-etik kuralları, Psikolojik danışma biçimleri, Bireyi tanıma teknik ve araçları
14 Bireyi tanıma teknik ve araçları
15 Rehberlik ve psikolojik danışma örgütü ve örgütün görevlileri
16 Çalışma Haftası
17 Final Haftası

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 2 28
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 14 2 28
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 14 3 42
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6
ÖÇ7
ÖÇ8