Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2014 - Kimya Öğretmenliği | EGT4003 | Rehberlik | Zorunlu | 7 | 4,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2014 - Kimya Öğretmenliği | EGT4003 | Rehberlik | Zorunlu | 7 | 4,00 | 3 | 0 |
"Bu dersin amacı, öğretmen adaylarına rehberlik hizmet alanlarını tanıtmak ve bu hizmetlerin yerine getirilmesinde öğretmenlerin rollerini işlevsel olarak yerine getirecek şekilde onları hazırlamaktır. Bu dersin sonunda öğrenciler; Rehberliğin bir bilim
-
Rehberlikte Temel Kavramlar Rehberlik Hizmetleri Rehberlikte Hizmet Türleri Eğitimde Rehberlik Hizmetleri Bireyi Tanıma Teknikleri Psikolojik Danışma PDR'de Örgüt ve Personel Özel Eğitim ve Rehberlik Planlama, İzleme ve Değerlendirme
Düz anlatım,Tartışma.
Yok
Türkçe
Aydın,Betül (2007). Rehberlik. PegemA Yayıncılık, Ankara. Bakırcıoğlu, Rasim (2000). Rehberlik ve Psikolojik Danışma. Anı Yayıncılık. Ankara. Kepçeoğlu, Muharrem (1994). Psikolojik Danışma ve Rehberlik. Özerler Matbaası, Ankara. Kuzgun,Yıldız (1992). Rehberlik ve Psikolojik Danışma. ÖSYM Yayınları, Ankara.
------------
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Rehberliğin işlevleri, amaçları, ilkeleri ve sınırlılıkları. Rehberlikte yararlanılan bilim dalları. |
2 | Rehberlik Hizmetleri |
3 | PDR’nin dayandığı temeller (felsefi, ekonımik, toplumsal-ruhsal). |
4 | Eğitsel Rehberlik |
5 | Mesleki Rehberlik |
6 | Kişisel Rehberlik |
7 | Özürlü bireylere rehberlik, İlköğretimde rehberlik |
8 | Ara Sınavı |
9 | Psikolojik danışma yaklaşımları: Psikoanalitik Yaklaşım |
10 | Davranışçı Yaklaşım, Bilişsel Yaklaşım |
11 | İnsancı-Hümanist Yaklaşım, Varoluşçu Yaklaşım |
12 | Gestalt Yaklaşımı, Transaksiyonel Analiz, Eklektik Yaklaşım |
13 | Psikolojik danışmanın ilkeleri-sınırlılıkları-etik kuralları, Psikolojik danışma biçimleri, Bireyi tanıma teknik ve araçları |
14 | Bireyi tanıma teknik ve araçları |
15 | Rehberlik ve psikolojik danışma örgütü ve örgütün görevlileri |
16 | Çalışma Haftası |
17 | Final Haftası |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 14 | 3 | 42 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 | |||||||||||||||||
ÖÇ6 | |||||||||||||||||
ÖÇ7 | |||||||||||||||||
ÖÇ8 |