Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği - Lisans EGT410 Rehberlik Zorunlu 8 4,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

"Bu dersin amacı, öğretmen adaylarına rehberlik hizmet alanlarını tanıtmak ve bu hizmetlerin yerine getirilmesinde öğretmenlerin rollerini işlevsel olarak yerine getirecek şekilde onları hazırlamaktır. Bu dersin sonunda öğrenciler; Rehberliğin bir bilim dalı olduğunu bilir, Rehberliğin hizmet alanlarını bilir, bireyi tanıma tekniklerini tanır, rehberlik hizmetlerinde öğretmenin işlevlerini ayırt eder, Türk Milli Eğitim sistemi içinde rehberlikte örgütlenmeyi bilir, öğretmenin rehberlik hizmetlerindeki rolünü sıralar. "

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Rehberlikte Temel Kavramlar Rehberlik Hizmetleri Rehberlikte Hizmet Türleri Eğitimde Rehberlik Hizmetleri Bireyi Tanıma Teknikleri Psikolojik Danışma PDR'de Örgüt ve Personel Özel Eğitim ve Rehberlik Planlama, İzleme ve Değerlendirme

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Düz anlatım,Tartışma.

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Yeşilyaprak, Binnur,. “Eğitimde Rehberlik Hizmetleri” Nobel Yayınları,14. baskı, 2006. Ankara

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Bir okulda rehberlik ve danışma hizmetleri sunmak
  • rehberlik modellerini açıklamak
  • Bir öğrencinin bu hizmetten nasıl etkilendiğini yorumlamak
  • psikolojik danışma ve rehberliğin önemini kavramak
  • psikolojik danışma ve rehberlik tür ve hizmetlerini bilmek
  • bireyi tanıma tekniklerini bilmek
  • psikolojik danışma ve rehberlik örgüt ve personelini kavramak
  • Rehberlik ve danışma hizmetlerinin tarihsel arka planını öğrenmek
  • rehberliğin önemi üzerinde tartışabilmek

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Okulun açılması ve dersin tanıtılması
2 Çağdaş Eğitim Sisteminde Öğrenci Kişilik Hizmetleri ve Rehberlik
3 Psikolojik Danışma ve Rehberlik Türleri (=çeşitleri)
4 Eğitim Sürecinde (=Okullarda) Rehberlik Hizmetleri (=Servisleri
5 Kişisel Rehberlik Hizmetleri
6 Eğitsel Rehberlik Hizmetleri ve Mesleki Rehberlik
7 Eğitim-Öğretim Kademelerinde Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Hizmetleri
8 Vize
9 İlköğretimde Rehberlik hizmetleri
10 Ortaöğretimde Rehberlik hizmetleri
11 Yükseköğretimde Rehberlik hizmetleri
12 Bireyi Tanıma ve Bireyi Tanıma Teknikleri
13 Bireyi Tanıma ve Bireyi Tanıma Teknikleri (devam)
14 Özel Eğitim ve Rehberlik ve Psikolojik danışmanlık
15 Rehberlik ve Psikolojik Danışmada Örgüt ve Personel
16 çalışma haftası
17 final

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Proje ve Hazırlığı 14 1 14
Ödev ve Hazırlığı 28 1 28
Kısa Sınav ve Hazırlığı 14 1 14
Final ve Hazırlığı 14 1 14

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6
ÖÇ7
ÖÇ8
ÖÇ9