Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Fen Bilgisi Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Fen Bilgisi Öğretmenliği - Lisans EGT410 Rehberlik Zorunlu 7 4,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

"Bu dersin amacı, öğretmen adaylarına rehberlik hizmet alanlarını tanıtmak ve bu hizmetlerin yerine getirilmesinde öğretmenlerin rollerini işlevsel olarak yerine getirecek şekilde onları hazırlamaktır. Bu dersin sonunda öğrenciler; Rehberliğin bir bilim dalı olduğunu bilir, Rehberliğin hizmet alanlarını bilir, bireyi tanıma tekniklerini tanır, rehberlik hizmetlerinde öğretmenin işlevlerini ayırt eder, Türk Milli Eğitim sistemi içinde rehberlikte örgütlenmeyi bilir, öğretmenin rehberlik hizmetlerindeki rolünü sıralar. "

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Rehberlikte Temel Kavramlar Rehberlik Hizmetleri Rehberlikte Hizmet Türleri Eğitimde Rehberlik Hizmetleri Bireyi Tanıma Teknikleri Psikolojik Danışma PDR'de Örgüt ve Personel Özel Eğitim ve Rehberlik Planlama, İzleme ve Değerlendirme

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Düz anlatım,Tartışma.

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1. Can, Gürhan (2004) Psychologycal Counselling And Guidance. Ankara: Pegem Publishing,5. Pres. 2. Yeşilyaprak, Binnur (2003)Guidance Services İn Education, Ankara: Nobel Publishing. 3. Özgüven,İ.Etem (2007) Psychologycal Counselling And Guidance. Ankara:PDREM Publishing. 4. Kepçeoğlu, Muharrem (1993) Psychologycal Counselling And Guidance. Ankara:Kadıoglu Publishing. 5. Ozoglu, S.Çetin. Psychologycal Counselling And Guidance in Education. Ankara:AU Publishing

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Bir okulda rehberlik ve danışma hizmetleri sunmak
  • rehberlik modellerini açıklamak
  • Bir öğrencinin bu hizmetten nasıl etkilendiğini yorumlamak
  • psikolojik danışma ve rehberliğin önemini kavramak
  • psikolojik danışma ve rehberlik tür ve hizmetlerini bilmek
  • bireyi tanıma tekniklerini bilmek
  • psikolojik danışma ve rehberlik örgüt ve personelini kavramak
  • Rehberlik ve danışma hizmetlerinin tarihsel arka planını öğrenmek
  • rehberliğin önemi üzerinde tartışabilmek

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Modern eğitimde öğrenci kişilik hizmetleri ve önemi
2 Psikolojik danışma ve rehberliğin tarihsel gelişimi
3 Psikolojik danışma ve rehberliğin doğası
4 Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin yürütüldüğü alanlar
5 Bir okulda psikolojik danışma ve rehberlik hizmetleri
6 Örgün eğitim dönemlerinde rehberlik hizmetleri
7 Ders çalışma haftası
8 Ara sınav
9 Anaokulu, ilkokul ve orta öğretimde rehberlik hizmetleri
10 Anaokulu, ilkokul ve orta öğretimde kişisel rehberlik hizmetleri
11 Anaokulu, ilkokul ve orta öğretimde eğitsel rehberlik hizmetleri
12 Mesleki gelişim teorileri ve Anaokulu, ilkokul ve orta öğretimde mesleki rehberlik hizmetleri
13 Özellikli gruplarda danışma hizmetleri
14 Bireyi tanımada testler
15 Test dışı teknikler
16 Türkiye dePsikolojik danışma ve rehberliğin örgütsel yapısı
17 Final

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 1 14
Proje ve Hazırlığı 14 1 14
Ödev ve Hazırlığı 14 1 14
Arasınav ve Hazırlığı 14 1 14
Final ve Hazırlığı 14 1 14

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6
ÖÇ7
ÖÇ8
ÖÇ9