Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Fen Bilgisi Öğretmenliği - Lisans | EGT410 | Rehberlik | Zorunlu | 7 | 4,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Fen Bilgisi Öğretmenliği - Lisans | EGT410 | Rehberlik | Zorunlu | 7 | 4,00 | 3 | 0 |
"Bu dersin amacı, öğretmen adaylarına rehberlik hizmet alanlarını tanıtmak ve bu hizmetlerin yerine getirilmesinde öğretmenlerin rollerini işlevsel olarak yerine getirecek şekilde onları hazırlamaktır. Bu dersin sonunda öğrenciler; Rehberliğin bir bilim dalı olduğunu bilir, Rehberliğin hizmet alanlarını bilir, bireyi tanıma tekniklerini tanır, rehberlik hizmetlerinde öğretmenin işlevlerini ayırt eder, Türk Milli Eğitim sistemi içinde rehberlikte örgütlenmeyi bilir, öğretmenin rehberlik hizmetlerindeki rolünü sıralar. "
-
Rehberlikte Temel Kavramlar Rehberlik Hizmetleri Rehberlikte Hizmet Türleri Eğitimde Rehberlik Hizmetleri Bireyi Tanıma Teknikleri Psikolojik Danışma PDR'de Örgüt ve Personel Özel Eğitim ve Rehberlik Planlama, İzleme ve Değerlendirme
Düz anlatım,Tartışma.
Yok
Türkçe
1. Can, Gürhan (2004) Psychologycal Counselling And Guidance. Ankara: Pegem Publishing,5. Pres. 2. Yeşilyaprak, Binnur (2003)Guidance Services İn Education, Ankara: Nobel Publishing. 3. Özgüven,İ.Etem (2007) Psychologycal Counselling And Guidance. Ankara:PDREM Publishing. 4. Kepçeoğlu, Muharrem (1993) Psychologycal Counselling And Guidance. Ankara:Kadıoglu Publishing. 5. Ozoglu, S.Çetin. Psychologycal Counselling And Guidance in Education. Ankara:AU Publishing
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Modern eğitimde öğrenci kişilik hizmetleri ve önemi |
2 | Psikolojik danışma ve rehberliğin tarihsel gelişimi |
3 | Psikolojik danışma ve rehberliğin doğası |
4 | Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin yürütüldüğü alanlar |
5 | Bir okulda psikolojik danışma ve rehberlik hizmetleri |
6 | Örgün eğitim dönemlerinde rehberlik hizmetleri |
7 | Ders çalışma haftası |
8 | Ara sınav |
9 | Anaokulu, ilkokul ve orta öğretimde rehberlik hizmetleri |
10 | Anaokulu, ilkokul ve orta öğretimde kişisel rehberlik hizmetleri |
11 | Anaokulu, ilkokul ve orta öğretimde eğitsel rehberlik hizmetleri |
12 | Mesleki gelişim teorileri ve Anaokulu, ilkokul ve orta öğretimde mesleki rehberlik hizmetleri |
13 | Özellikli gruplarda danışma hizmetleri |
14 | Bireyi tanımada testler |
15 | Test dışı teknikler |
16 | Türkiye dePsikolojik danışma ve rehberliğin örgütsel yapısı |
17 | Final |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Proje ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Ödev ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Arasınav ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Final ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 | |||||||||||||||||
ÖÇ6 | |||||||||||||||||
ÖÇ7 | |||||||||||||||||
ÖÇ8 | |||||||||||||||||
ÖÇ9 |