Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
İlköğretim Matematik Öğretmenliği - Lisans EGT410 Rehberlik Zorunlu 7 4,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

"Bu dersin amacı, öğretmen adaylarına rehberlik hizmet alanlarını tanıtmak ve bu hizmetlerin yerine getirilmesinde öğretmenlerin rollerini işlevsel olarak yerine getirecek şekilde onları hazırlamaktır. Bu dersin sonunda öğrenciler; Rehberliğin bir bilim dalı olduğunu bilir, Rehberliğin hizmet alanlarını bilir, bireyi tanıma tekniklerini tanır, rehberlik hizmetlerinde öğretmenin işlevlerini ayırt eder, Türk Milli Eğitim sistemi içinde rehberlikte örgütlenmeyi bilir, öğretmenin rehberlik hizmetlerindeki rolünü sıralar. "

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Rehberlikte Temel Kavramlar Rehberlik Hizmetleri Rehberlikte Hizmet Türleri Eğitimde Rehberlik Hizmetleri Bireyi Tanıma Teknikleri Psikolojik Danışma PDR'de Örgüt ve Personel Özel Eğitim ve Rehberlik Planlama, İzleme ve Değerlendirme

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Düz anlatım,Tartışma.

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Can, Gürhan (2004) Psychologycal Counselling And Guidance. Ankara: Pegem Publishing,5. Pres. Kepçeoğlu, Muharrem (1993) Psychologycal Counselling And Guidance. Ankara:Kadıoglu Publishing. Ozoglu, S.Çetin. (1998) Psychologycal Counselling And Guidance in Education. Ankara:AU Publishing. Özgüven,İ.Etem (2007) Psychologycal Counselling And Guidance. Ankara:PDREM Publishing. Yeşilyaprak, Binnur (2003)Guidance Services İn Education, Ankara: Nobel Publishing.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Bir okulda rehberlik ve danışma hizmetleri sunmak
  • rehberlik modellerini açıklamak
  • Bir öğrencinin bu hizmetten nasıl etkilendiğini yorumlamak
  • psikolojik danışma ve rehberliğin önemini kavramak
  • psikolojik danışma ve rehberlik tür ve hizmetlerini bilmek
  • bireyi tanıma tekniklerini bilmek
  • psikolojik danışma ve rehberlik örgüt ve personelini kavramak
  • Rehberlik ve danışma hizmetlerinin tarihsel arka planını öğrenmek
  • rehberliğin önemi üzerinde tartışabilmek

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Giriş, Çalışma Planının Açıklanması
2 Öğrenci Kişilik Hizmetleri ve Rehberlik
3 Psikolojik Danışma ve Rehberlikte Hizmet Türleri
4 Eğitim Kurumlarındaki Psikolojik Danışma ve Rehberlik Hizmetleri
5 Eğitsel Rehberlik
6 Kişisel Rehberlik
7 Mesleki Rehberlik
8 ara sınav
9 Mesleki Rehberlik
10 Ara Sınav
11 Psikolojik Danışma ve Rehberlikte Bireyi Tanıma Teknikleri
12 Psikolojik Danışma ve Rehberlikte Bireyi Tanıma Teknikleri
13 Psikolojik Danışma ve Rehberlikte Örgüt ve Personel
14 Kapsamlı Gelişimsel Psikolojik Danışma ve Rehberlik Programları
15 Değerlendirme
16 dersçalışma haftası
17 yarı yıl sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 1 14
Arasınav ve Hazırlığı 10 1 10
Final ve Hazırlığı 10 1 10

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6
ÖÇ7
ÖÇ8
ÖÇ9