Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Kimya Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Kimya Öğretmenliği - Lisans EGT553 Rehberlik Zorunlu 9 4,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

"Bu dersin genel amacı, öğrenciye, kendi imkan ve sınırlılıklarını fark ettirerek, bireysel vetoplumsal konumuyla ilgili bir tasarımda bulunması ve kendi hayatının sorumluluğunu alabilecekbir yeterliğe kavuşması için, genel eğitim ve öğretim hizmetlerini destekleyecek faaliyetleridüzenlemektir."

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Dersin tanımı ve oryantasyon, Rehberliğin amacı, ilkeleri ve tarihçesi, Rehberlik ve eğitim, Rehberlik ve psikolojik danışmada hizmet alanları, Rehberlik ve psikolojik danışmada hizmet türleri, Rehberlik ve psikolojik danışmada hizmet türleri hakkında tartışılacaktır.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Sunuş yoluyla öğretme, soru cevap etkinlikleri, kütüphane çalışması

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Aydın, Betül. Rehberlik, Pegem Yayınları,2007, Ankara Can, Gürhan. Psikolojik Danışma ve Rehberlik, Pegem Yayıncılık,Ankara, 2004 Kepçeoğlu, Muharrem. Psikolojik Danıma ve Rehberlik,1997, İstanbul Tan, Hasan. Psikolojik Danışma ve Rehberlik, M.E.B. 1992, istanbul. Yeşilyaprak, Binnur,. “Eğitimde Rehberlik Hizmetleri” Nobel Yayınları,14. baskı, 2006. Ankara

Dersin Web Sayfası

yok

Öğrenme Çıktıları

  • Rehberlikle ilgili temel kavramlar bilgisi
  • Rehberliğin dayandığı ilkeleri açıklayabilme
  • Çağdaş eğitim sistemi içinde rehberlik hizmetlerinin önemini kavrayabilme
  • Okullarda yapılan rehberlik hizmetlerini açıklayabilme
  • Bireyi tanıma tekniklerini sınıflandırabilme
  • Sınıf rehber öğretmenleri olarak rehberlik hizmetleri ile ilgili olarak görev sorumluluklarının farkına varabilme

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Okulun açılması ve dersin tanıtılması
2 Çağdaş Eğitim Sisteminde Öğrenci Kişilik Hizmetleri ve Rehberlik
3 Psikolojik Danışma ve Rehberlik Türleri (=çeşitleri)
4 Eğitim Sürecinde (=Okullarda) Rehberlik Hizmetleri (=Servisleri
5 Kişisel Rehberlik Hizmetleri
6 Eğitsel Rehberlik Hizmetleri ve Mesleki Rehberlik
7 Eğitim-Öğretim Kademelerinde Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Hizmetleri
8 Vize haftası
9 İlköğretimde Rehberlik hizmetleri
10 Ortaöğretimde Rehberlik hizmetleri
11 Ortaöğretimde Rehberlik hizmetleri
12 Yükseköğretimde Rehberlik hizmetleri
13 Bireyi Tanıma ve Bireyi Tanıma Teknikleri
14 Bireyi Tanıma ve Bireyi Tanıma Teknikleri (devam)
15 Özel Eğitim ve Rehberlik ve Psikolojik danışmanlık
16 Rehberlik ve Psikolojik Danışmada Örgüt ve Personel
17 Final sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 0 0 0
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 28 4 112
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6