Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Tarih Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Tarih Öğretmenliği - Lisans EGT553 Rehberlik Zorunlu 9 4,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

"Bu dersin genel amacı, öğrenciye, kendi imkan ve sınırlılıklarını fark ettirerek, bireysel vetoplumsal konumuyla ilgili bir tasarımda bulunması ve kendi hayatının sorumluluğunu alabilecekbir yeterliğe kavuşması için, genel eğitim ve öğretim hizmetlerini destekleyecek faaliyetleridüzenlemektir."

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Dersin tanımı ve oryantasyon, Rehberliğin amacı, ilkeleri ve tarihçesi, Rehberlik ve eğitim, Rehberlik ve psikolojik danışmada hizmet alanları, Rehberlik ve psikolojik danışmada hizmet türleri, Rehberlik ve psikolojik danışmada hizmet türleri hakkında tartışılacaktır.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Sunuş yoluyla öğretme, soru cevap etkinlikleri, kütüphane çalışması

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Binnur, Yeşilyaprak. Eğitimde Rehberlik Hizmetleri. Ankara: Nobel yayınları. Kepçeoğlu, Muharrem. Psikolojik Danışma ve Rehberlik. Ankara: Özerler Matbaası.1994. Kuzgun, Yıldız. Rehberlik ve Psikolojik Danışma. Ankara: ÖSYM Yayınları. 1992.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Rehberlikle ilgili temel kavramlar bilgisi
  • Rehberliğin dayandığı ilkeleri açıklayabilme
  • Çağdaş eğitim sistemi içinde rehberlik hizmetlerinin önemini kavrayabilme
  • Okullarda yapılan rehberlik hizmetlerini açıklayabilme
  • Bireyi tanıma tekniklerini sınıflandırabilme
  • Sınıf rehber öğretmenleri olarak rehberlik hizmetleri ile ilgili olarak görev sorumluluklarının farkına varabilme

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Dersin tanımı ve oryantasyon
2 Rehberliğin amacı, ilkeleri ve tarihçesi
3 Rehberlik ve eğitim
4 Rehberlik ve psikolojik danışmada hizmet alanları
5 Rehberlik ve psikolojik danışmada hizmet türleri
6 Kişisel – sosyal rehberlik
7 Eğitsel rehberlik
8 Ders çalışma haftası
9 Yarıyıl sınav
10 Mesleki rehberlik
11 Bireyi tanıma
12 Bireyi tanıma
13 Test ve test dışı teknikler
14 Özel eğitim ve rehberlik
15 Rehberlikte örgüt ve personel
16 Genel değerlendirme
17 Ders çalışma haftası

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 1 14
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 2 10 20
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 14 1 14
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 14 1 14
Teorik Ders Saati 14 2 28
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6