Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Coğrafya Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Coğrafya Öğretmenliği - Lisans EGT553 Rehberlik Zorunlu 9 4,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

"Bu dersin genel amacı, öğrenciye, kendi imkan ve sınırlılıklarını fark ettirerek, bireysel vetoplumsal konumuyla ilgili bir tasarımda bulunması ve kendi hayatının sorumluluğunu alabilecekbir yeterliğe kavuşması için, genel eğitim ve öğretim hizmetlerini destekleyecek faaliyetleridüzenlemektir."

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Dersin tanımı ve oryantasyon, Rehberliğin amacı, ilkeleri ve tarihçesi, Rehberlik ve eğitim, Rehberlik ve psikolojik danışmada hizmet alanları, Rehberlik ve psikolojik danışmada hizmet türleri, Rehberlik ve psikolojik danışmada hizmet türleri hakkında tartışılacaktır.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Sunuş yoluyla öğretme, soru cevap etkinlikleri, kütüphane çalışması

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Educational Guidance Services - Binnur Yeşilyaprak- istanbul

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Rehberlikle ilgili temel kavramlar bilgisi
  • Rehberliğin dayandığı ilkeleri açıklayabilme
  • Çağdaş eğitim sistemi içinde rehberlik hizmetlerinin önemini kavrayabilme
  • Okullarda yapılan rehberlik hizmetlerini açıklayabilme
  • Bireyi tanıma tekniklerini sınıflandırabilme
  • Sınıf rehber öğretmenleri olarak rehberlik hizmetleri ile ilgili olarak görev sorumluluklarının farkına varabilme

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Rehberliğin amaçları
2 Rehberliğin amaçları
3 Rehberliğin ilkelerini anlama
4 Rehberliğin ilkelerini anlama
5 Rehberlikte temel kavramlar
6 Rehberlikte temel kavramlar
7 Rehberlikte temel kavramlar
8 Ara sınav dönemi
9 Eğitimde rehberlik hizmetleri
10 Eğitimde rehberlik hizmetleri
11 Eğitimde rehberlik hizmetleri
12 Psikolojik danışma ve rehberliğin eğitimdeki yeri
13 Psikolojik danışma ve rehberliğin eğitimdeki yeri
14 Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik
15 Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik
16 Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik
17 final

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 2 28

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6