Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - İletişim Fakültesi - Halkla İlişkiler ve Tanıtım

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Halkla İlişkiler ve Tanıtım - Lisans - 2014 HIT3004 Reklam Metin Yazarlığı Seçmeli 6 5,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, reklam metin yazarlığı ile ilgili teorik ve pratik bilgiler vermektir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Reklam ve yaratıcılık, temel yaratıcı stratejiler, yaratıcı ekoller, radyo, televizyon, gazete ve dergi, doğrudan postalama materyalleri, açıkhava reklam ortamları, transit reklam ortamları, internet ortamı, satın alma noktası malzemeleri için reklam metin yazımı bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Tartışma Yöntemi

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Elden, M. (2003).Reklam Yazarlığı, İstanbul: İletişim Yayınları. Batı, U. (2010). Reklamın Dili, İstanbul: Alfa Yayınları. Book, A. C. ve Schick, C. D. (1998). Reklamcılıkta Metin ve Taslağın İlkeleri, Çev.: D. Şendil, İstanbul: Yayınevi Yayıncılık.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Öğrenciler, temel yaratıcı stratejiler hakkında bilgi edinecekler.
  • Öğrenciler, yaratıcı ekolleri öğrenecekler.
  • Öğrenciler, reklam kampanyası açısından reklam metin yazarlığının önemini kavrayacaklar.
  • Öğrenciler, farklı reklam ortamları için reklam metni yazabilme becerisini kazanacaklar.
  • Öğrenciler, reklam yazarlığı ile ilgili kuramsal bilgilerini pratik ile örtüştürmeye çalışacaklar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Reklam ve Yaratıcılık
2 Temel Yaratıcı Stratejiler
3 Yaratıcı Ekoller-1
4 Yaratıcı Ekoller-2
5 Radyo için reklam metin yazımı
6 Televizyon için reklam metin yazımı
7 Gazete ve dergi için reklam metin yazımı
8 Ara Sınav Haftası
9 Doğrudan postalama materyalleri için reklam metin yazımı
10 Açıkhava reklam ortamları için metin yazımı
11 Transit reklam ortamları için metin yazımı
12 İnternet ortamı için reklam metin yazımı
13 Satın alma noktası malzemeleri için reklam metin yazımı
14 Örnek uygulamalar
15 Genel Değerlendirme
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 1 8 8
Ödev ve Hazırlığı 2 10 20
Sunum ve Hazırlığı 2 12 24
Araştırma ve Hazırlığı 3 20 60
Arasınav ve Hazırlığı 1 5 5
Final ve Hazırlığı 1 8 8

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5