Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - İletişim Fakültesi - Halkla İlişkiler ve Tanıtım

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2022 - Halkla İlişkiler ve Tanıtım - Lisans HIT4040 Reklam Müziği Seçmeli 8 3,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Reklamcılık sektörünün önemli bir kısmını oluşturan Radyo-Tv reklamcılığı, dijital reklamcılık gibi alanlarda müzik kullanımı oldukça yaygındır. İnsanların keyifle dinledikleri bir sanat olan müzik yapımı özel ilgi ve çaba gerektirmektedir. Reklam sektöründe özellikle ajans tarafında reklamın yaratıcı kısımlarından olan müzikle ilgili deneyim ve bilginin önemi, reklamın yaratım kısmında ve sonrasında reklam müziği oluşturulurken daha iyi anlaşılmaktadır. Reklam sektöründe önemli kullanım alanları olan müziğin reklamlara olan etkisinin ve katkısının daha iyi anlaşılabilmesi açısından temel müzik bilgilerini öğrencilere kazandırarak, müziğin kitleleri etkileme gücünün reklamlar yoluyla kullanılmasını öğrenmelerini amaçlamaktadır. Reklam sektörünün yaratıcı alanlarından olan müziğin sosyal ve psikolojik etkilerinin daha iyi anlaşılmasını ve böylelikle iletişim öğrencilerinin müzik yaratıcılarına neyi nasıl yaptırabileceklerini bilmelerini ve aynı zamanda yaptırmak istediklerini ifade edebilmelerini sağlamayı hedeflemektedir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Temel müzik bilgisi, Müziğin anlamı, müzik sosyolojisi, müzik felsefesi ve müzik psikolojisi alanında tartışmalar yürütülmektedir. Müzik endüstrisi ve film yapımı ve müzik konusu işlenmektedir. Reklam endüstrisi, reklam yapım süreci, reklam müziğinin oluşturulma süreci ders kapsamında işlenmektedir. Yine alt müzik akımları geleneksel müzik türleri, dizi ve reklam sektörü müzik bağlamında ele alınmaktadır.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Yüz yüze.

Staj Durumu

Hayır.

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Alper Görmüş, "Reklam Müziği ve Ses Tasarımı", 2017, Muzaffer Ünsaldı, "Reklam ve Pazarlama İletişimi", 2015., Philip Kotler, "Pazarlama Yönetimi", 2018., Lederer, J., Hill, T., & Webster, J. (2016). "Reklam Müziği ve Marka Algısı: Tüketicilerin Müzikle İlgili Reaksiyonlarının Anlamlandırılması". Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 18(3), 1-21., Bruner, G. C., & Kumar, A. (2007). "Etkili Reklam Müziği Seçimi: Müzik ve Marka İmajı Üzerine Bir Araştırma". Pazarlama Yönetimi Dergisi, 17(3-4), 313-333., Nielsen, J. (2023). "The Power of Sound: How Audio Can Transform Brand Performance". Nielsen Media Insights.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Müzik Endüstrisini anlar
  • Stratejik Reklam Kampanyaları Geliştirir
  • Vaka alışmalarını analiz eder.
  • Dijital Pazarlama Araçlarını Kullanır.
  • Kampanya etkinliğini değerlendirir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Müzik Reklamcılığına Giriş
2 Müzik Endüstrisine Genel Bakış
3 Müzik Tüketiminde Tüketici Davranışları
4 Müzik Endüstrisinde Markalaşma
5 Reklam Kanalları ve Platformları
6 İçerik Oluşturma ve Hikaye Anlatımı
7 Reklam Kampanyası Planlama
8 Ara sınav
9 Yasal ve Etik Hususlar
10 Sanatçı Destekleri ve Ortaklıklar
11 Müzik Reklamcılığında Uluslararası Perspektifler
12 Veri Analitiği ve Performans Ölçümü
13 Müzik Reklamcılığında Kriz Yönetimi
14 Müzik Reklamcılığında Geleceğin Trendleri
15 Konuk Konuşmacılar ve Sektör İçgörüleri
16 Yarıyıl sonu sınavı
17

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 2 28
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 1 2 2
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 2 2
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 3 3
Teorik Ders Saati 14 3 42
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5