Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Halkla İlişkiler ve Tanıtım - Lisans | HIT4040 | Reklam Müziği | Seçmeli | 8 | 3,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Halkla İlişkiler ve Tanıtım - Lisans | HIT4040 | Reklam Müziği | Seçmeli | 8 | 3,00 | 3 | 0 |
Reklamcılık sektörünün önemli bir kısmını oluşturan Radyo-Tv reklamcılığı, dijital reklamcılık gibi alanlarda müzik kullanımı oldukça yaygındır. İnsanların keyifle dinledikleri bir sanat olan müzik yapımı özel ilgi ve çaba gerektirmektedir. Reklam sektöründe özellikle ajans tarafında reklamın yaratıcı kısımlarından olan müzikle ilgili deneyim ve bilginin önemi, reklamın yaratım kısmında ve sonrasında reklam müziği oluşturulurken daha iyi anlaşılmaktadır. Reklam sektöründe önemli kullanım alanları olan müziğin reklamlara olan etkisinin ve katkısının daha iyi anlaşılabilmesi açısından temel müzik bilgilerini öğrencilere kazandırarak, müziğin kitleleri etkileme gücünün reklamlar yoluyla kullanılmasını öğrenmelerini amaçlamaktadır. Reklam sektörünün yaratıcı alanlarından olan müziğin sosyal ve psikolojik etkilerinin daha iyi anlaşılmasını ve böylelikle iletişim öğrencilerinin müzik yaratıcılarına neyi nasıl yaptırabileceklerini bilmelerini ve aynı zamanda yaptırmak istediklerini ifade edebilmelerini sağlamayı hedeflemektedir.
-
Temel müzik bilgisi, Müziğin anlamı, müzik sosyolojisi, müzik felsefesi ve müzik psikolojisi alanında tartışmalar yürütülmektedir. Müzik endüstrisi ve film yapımı ve müzik konusu işlenmektedir. Reklam endüstrisi, reklam yapım süreci, reklam müziğinin oluşturulma süreci ders kapsamında işlenmektedir. Yine alt müzik akımları geleneksel müzik türleri, dizi ve reklam sektörü müzik bağlamında ele alınmaktadır.
Yüz yüze.
Hayır.
Türkçe
Alper Görmüş, "Reklam Müziği ve Ses Tasarımı", 2017, Muzaffer Ünsaldı, "Reklam ve Pazarlama İletişimi", 2015., Philip Kotler, "Pazarlama Yönetimi", 2018., Lederer, J., Hill, T., & Webster, J. (2016). "Reklam Müziği ve Marka Algısı: Tüketicilerin Müzikle İlgili Reaksiyonlarının Anlamlandırılması". Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 18(3), 1-21., Bruner, G. C., & Kumar, A. (2007). "Etkili Reklam Müziği Seçimi: Müzik ve Marka İmajı Üzerine Bir Araştırma". Pazarlama Yönetimi Dergisi, 17(3-4), 313-333., Nielsen, J. (2023). "The Power of Sound: How Audio Can Transform Brand Performance". Nielsen Media Insights.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Müzik Reklamcılığına Giriş |
2 | Müzik Endüstrisine Genel Bakış |
3 | Müzik Tüketiminde Tüketici Davranışları |
4 | Müzik Endüstrisinde Markalaşma |
5 | Reklam Kanalları ve Platformları |
6 | İçerik Oluşturma ve Hikaye Anlatımı |
7 | Reklam Kampanyası Planlama |
8 | Ara sınav |
9 | Yasal ve Etik Hususlar |
10 | Sanatçı Destekleri ve Ortaklıklar |
11 | Müzik Reklamcılığında Uluslararası Perspektifler |
12 | Veri Analitiği ve Performans Ölçümü |
13 | Müzik Reklamcılığında Kriz Yönetimi |
14 | Müzik Reklamcılığında Geleceğin Trendleri |
15 | Konuk Konuşmacılar ve Sektör İçgörüleri |
16 | Yarıyıl sonu sınavı |
17 |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
Teorik Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |