Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - İletişim Fakültesi - Halkla İlişkiler ve Tanıtım

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Halkla İlişkiler ve Tanıtım - Lisans HIT415 Reklamda Kampanya Tasarımı Seçmeli 7 3,00 4 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencileri aktif olarak tasarım sürecine dahil ederek teorik bilgilerini proje çerçevesinde pratiğe dökmelerini sağlamaktır. Öğrencilerin bu ders kapsamında birçok başarılı ve başarısız örnek reklam kampanyaları analiz ederek uluslararası ve yerel markaların iletişim stratejileri hakkında da bilgi sahibi olmaları hedeflenmiştir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Ders sunuşu, reklam kampanya tasarım sürecine genel bakış, Genel Pazarlama Karması ve Reklam İlişkisi, Ajans-reklamveren arasındaki iletişim problemleri, doğru brief alma yöntemi, Stratejik planlama, durum analizi, Stratejik planlama, hedef kitle analizi debrief süreci, Reklamda yaratıcılık kavramı, Strateji ve yaratıcılık ilişkisi, Reklam Amaçlarının Belirlenmesi, iletişim amacı, satış amacı, Mesaj Stratejisinin Belirlenmesi, nontraditional mecralar, reklam kampanya örnekleri dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım, Demonstrasyon, Tartışma, Örnek olay

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

-

Dersin Web Sayfası

-

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi