Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Tıbbi Biyoloji ve Genetik - Yüksek Lisans - 2014 | GEN7012 | Rekombinant DNA Teknolojisi | Seçmeli | 2 | 8,00 | 2 | 2 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Tıbbi Biyoloji ve Genetik - Yüksek Lisans - 2014 | GEN7012 | Rekombinant DNA Teknolojisi | Seçmeli | 2 | 8,00 | 2 | 2 |
Rekombinant DNA teknolojisi temel prensiplerinin ve uygulama alanlarının öğrenilmesi hedeflenmektedir.
-
Bu ders, rekombinant DNA teknolojisinin temel prensipleri ve uygulama alanlarını içermektedir.
Sunum tarzı dersler, makale çözümlemeleri ve probleme dayalı öğrenme oturumları
Staj durumu bulunmamaktadır.
Türkçe
1. Molecular biology of the cell, Alberts B., Johnson A., Lewis J., et al., Garland Science, fifth edition, 2008 2. Molecular cloning: a laboratory manual,T. Maniatis, Cold Spring Laboratory Press, 1989 3. Current protocols in molecular biology, Edited by Ausubel FM., Brent R., et all., 2003 4. Genes VIII, Lewin B.,Pearson Education International, 2004
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | DNA’nın organizasyonu |
2 | Bakteri genetiği |
3 | Prokaryot-ökaryot genom farklılıkları |
4 | Gen ifadesinin denetimi |
5 | DNA izolasyonu, restriksiyon enzimleri ve kullanım alanları |
6 | Klonlama vektörleri ve klonlamada kullanılan enzimlerin özellikleri |
7 | Gen klonlama ve aktarma metotları |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Hedef klonların seçimi ve hibridizasyon yöntemleri |
10 | DNA kütüphaneleri; genomik DNA ve cDNA kütüphaneleri |
11 | Klonlanan genlerin mutasyonel çalışmalarla değiştirilmesi |
12 | Mutasyonla oluşturulan genlerin yapı ve fonksiyon analizlerinin yürütülmesi |
13 | Rekombinant DNA Teknolojisin kullanım alanları |
14 | Bu teknolojinin gelecekteki potansiyelleri |
15 | Makale tartışması |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 2 | 20 | 40 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 2 | 3 | 6 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 14 | 4 | 56 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 13 | 13 |
Teorik Ders Saati | 10 | 2 | 20 |
Uygulama Ders Saati | 5 | 10 | 50 |
ÖÇ1 | ||||||||||
ÖÇ2 | ||||||||||
ÖÇ3 | ||||||||||
ÖÇ4 | ||||||||||
ÖÇ5 |