Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - İngilizce Mütercim ve Tercümanlık - Lisans | IMT4105 | Research Methods | Zorunlu | 7 | 4,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - İngilizce Mütercim ve Tercümanlık - Lisans | IMT4105 | Research Methods | Zorunlu | 7 | 4,00 | 3 | 0 |
Bu ders kapsamlı bir araştırmanın ön aşamalarını , ön taslak hazırlamayı, kaynak erişimi ve taramasını, veri toplama ve birleştirmeyi, ; araştırma konusunun destek bilgi ve kaynaklarla dayalı analiz ve sentezini yapıp, araştırma raporunu yazmayı ; ilgili kaynakça, index ve ek sunumunu öğretmeyi hedefler.
-
Bir araştırmacıda olması gereken özelliklerin aktarımı.Araştırma yapmanın çevirmenler için önemi. Araştırmanın amacını belirleme ; beyin fırtınası yapma. Araştırma argümanını tasarlama. Fiziki ve dijital ortamlarda kaynak taraması.Araştırma yöntemleri ve statistik analiz ve programları..Araştırmanın yazılı aktarımı için gerekli akademik yazım becerileri.
Teorik olarak anlatılanlar öğrencilerin kendi istekleri doğrultusunda seçtikleri bir konu üzerinde yaptıkları araştırmayı yazılı şekilde anlatmaları ile pratiğe geçirilir.
Zorunlu değil
İngilizce
Öğrenciler araştırma tekniğini pratik için başta M.Ü kütüphanesi olmak suretiyle şehirde erişimlerine olanak sağlayan Vakıf Üniversiteleri kütüphanelerini , Atatürk Kütüphanesi ve Salt Galata gibi şehirde araştırma ve çalışma yapacakları yerlere ziyaret için yönlendirilirler. Sergi, bienal , sanat galerisi, fuar ,film ve tiyatro gösterilerine katılımlar sağlarlar. Bunların yanı sıra kendilerine dersin öğretim sorumlusu tarafından çoğaltılmış araştırma raporları sunulur ve çevrim içi kaynak taraması ve internet ortamından doğru bilgiyi ve kaynakları ayırt etme amaçlı kaynaklara erişim çalışması üzerinde durulur.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Çeviri Araştırma Çalışmalarına Giriş: Araştırma nedir. Araştırmacı kime denir? |
2 | Çeviri Araştırma Çalışmalarına Giriş:Araştırmada beyin fırtınası ve temel argümanı geliştirebilme çalışmaları |
3 | Çeviri Araştırma Çalışmalarına Giriş: Araştırma kaynakları; Elde edilen bilgilerin bir araya getirilip yorumlanması. |
4 | Akademik yazıların özellikleri. |
5 | Makale tarama ve alıntı kullanabilme kaynakça hazırlama çalışması. |
6 | Argüman geliştirme ve yazıya dökebilme. |
7 | Taslak hazırlama. |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Makale düzeni ve dil kullanımı. |
10 | Makale düzeni ve dil kullanımı. |
11 | Araştırma projesi konusu seçimi ve kapsamlı bir araştırma yazısı hazırlama planı. |
12 | Araştırma projeleri hakkında dönütler ve öğrenciler arası görüş ve fikir alışverişi. |
13 | Araştırma projeleri hakkında dönütler ve öğrenciler arası görüş ve fikir alışverişi. |
14 | Yazılı araştırma raporları üzerinde sınıfta öğrenciler arası görüş alışverişi. |
15 | Araştırma raporlarının sınıfda sözlü olarak interaktif şekilde değerlendirilmesi. |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınav Dönemi. |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 16 | 1 | 16 |
Ödev ve Hazırlığı | 32 | 2 | 64 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | ||
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 18 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 18 | 18 |
ÖÇ1 |
ÖÇ2 |
ÖÇ3 |
ÖÇ4 |
ÖÇ5 |
ÖÇ6 |
ÖÇ7 |