Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Resim-İş Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2022 - Resim-İş Öğretmenliği - Lisans MB2028 Resim-İş Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Zorunlu 4 5,00 2 2

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu derste öğrencinin öğretim teknolojisinin önemini kavrayarak sağlıklı iletişim kurabilme, güncel öğretim model ve teknolojilerini tanıma, kullanabilme ve etkili öğretim materyalleri tasarlayabilme becerisini artırma, çağın gereksinimlerine uygun öğretmen profili oluşturabilme, bilişim teknolojilerinden mesleki gelişim ve iletişim için yararlanabilmesini ve öğretim etkinliğine bu bilgilerini taşıyabilmesini sağlamak amaçlanmaktadır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Öğretim teknolojileri, materyal tasarımı temel ilkeleri, iletişim biçimleri, etkin öğretim programları oluşturma, öğretimde araç gereçleri etkin kullanma ve hazırlayabilme.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım, Power Point Sunum, Uygulama, Workshop,

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, Editör: Emine Cabı, Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, Editör: Mustafa Sarıtaş, Pegema Yayıncılık 2007, Ankara

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Öğrenme öğretme sürecine uygun planlama yapabilme
  • Görsel Sanatlar öğrenme öğretme sürecinde teknolojik kaynakları kullanabilme
  • Öğrenme ve öğretme sürecinde özel gereksinimli ve özel eğitime gereksinim duyan öğrencileri dikkate alan uygulamalar yapabilme
  • Bilişim teknolojilerinden mesleki gelişim ve iletişim için yararlanabilme
  • Görsel sanatlar öğrenme öğretme sürecindeki gelişimlerine ilişkin ölçme ve değerlendirme uygulamalarının amaçlarını belirleyebilme

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Dersin amaç ve hedeflerinin açıklanması, ünite başlıklarının belirtilmesi, Öğretim teknolojisi ile ilgili temel kavramlara giriş.
2 Öğretim teknolojisi ile ilgili temel kavramlar; öğrenme, öğretim, yaşantı, öğretim teknolojisi
3 Öğretim ortamları ve materyal tasarımı
4 Materyal tasarımının temel ilkeleri
5 İletişim çeşitleri, özellikleri, öğretim sürecinde iletişim
6 Öğretimde kullanılan araç gereçler ve etkili kullanımı
7 Programlı öğretim modelleri ve örnek çalışmalar
8 Öğretim materyallerini hazırlama ilkeleri
9 Ara Sınav
10 Bilgisayar destekli öğretim, Online sistem
11 Öğretimde Teknoloji ve Materyal kullanımının yasal boyutları
12 Ödev sunumları: Görsel sanatlar alanına ait bir konuda power point sunum gerçekleştirme
13 Ödev sunumları: Görsel sanatlar alanına ait bir konuda power point sunum gerçekleştirme
14 Ödev sunumları: Görsel sanatlar alanına ait bir konuda power point sunum gerçekleştirme
15 Ödev sunumları: Görsel sanatlar alanına ait bir konuda power point sunum gerçekleştirme
16 Ödev sunumları: Görsel sanatlar alanına ait bir konuda power point sunum gerçekleştirme
17 Final sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 0 0 0
Proje ve Hazırlığı 5 1 5
Ödev ve Hazırlığı 4 1 4
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 5 2 10
Sunum ve Hazırlığı 4 4 16
Seminer ve Hazırlığı 2 4 8
Demo ve Hazırlığı 4 1 4
Araştırma ve Hazırlığı 3 1 3
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 2 2
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 2 2
Teorik Ders Saati 15 2 30
Uygulama Ders Saati 15 2 30

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi