Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Tezli Yüksek Lisans - Fen Bilimleri Enstitüsü - Mekatronik Mühendisliği (Türkçe)

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Mekatronik Mühendisliği (Türkçe) - Tezli Y.Lisans - 2015 MRM7009 Robot Teknolojisi Seçmeli 1 8,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu derste öğrencilere seri robotların kinematik hesaplama yöntemleri, genel kavramlar ve dinamik modellerinin çıkarılması konusunda yardımcı olabilecek bilgiler aktarılacaktır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Robot Dinamiği ve Kontrolü/Robot Mühendisliği Problemleri/Koordinat Dönüşümleri/Düz Kinematik/Ters Kinematik/SCARA robotun düz ve ters kinematiği/Rijitlik Kavramı/Bilek Mekanizmaları Dinamikleri/Jakobiyen Matris/Manipülatör Dinamiği/Lagrange - Euler Dinamik Modeli/SCARA Robotun Dinamik Modeli/Tekil Eklem Kontrolü/Çoklu Eklem Kontrolü

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

-

Staj Durumu

-

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Schilling R J, Fundamentals of Robotics - Analysis & Control, Prentice Hall 1990 Craig J J, Introduction to Robotics, Mechanics and Control, Addison Wesley 1993 McKerrow P J, Introduction to Robotics, Addison Wesley 1993

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Bir robotun tipini belirleyebilmek
  • Bir seri robot için serbestlik derecesini hesaplayabilmek ve tanımlayabilmek
  • Bir seri robot mekanizması için düz/ters kinematik problemini belirleyebilmek
  • Bir seri robot için homojen dönüşüm matrislerini kurabilmek ve temel rotasyon matrislerini kullanabilmek
  • Bir seri robot için kinematik parametreleri anlamak
  • Bir seri robot için, Denavit-Hartenberg gösterimi yoluyla kinematik parametreleri tesbit edebilmek
  • Bir seri robot için kol matrisini yazabilmek, Bir seri robot için ters kinematik problemini çözebilmek
  • Bir seri robot için manüpülatör jakobiyen matrisini yazabilmek, Bir Seri robot için, dinamik modeli, Lagrange-Euler yaklaşımı yardımıyla kurabilmek
  • Bir seri robotu, mafsal uzayı tabanlı, giriş seviyesindeki kontrol algoritmaları ile kontrol edebilmek

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Robot Dinamiği ve Kontrolü
2 Robot Mühendisliği Problemleri
3 Koordinat Dönüşümleri
4 Düz Kinematik
5 Ters Kinematik
6 SCARA ve Rhino XR-3 robotun düz ve ters kinematiği
7 Rijitlik Kavramı
8 Ara Sınav
9 Bilek Mekanizmaları Dinamikleri
10 Jakobiyen Matris
11 Manipülatör Dinamiği
12 Lagrange - Euler Dinamik Modeli
13 SCARA Robotun Dinamik Modeli
14 Robotların Kontrolü
15 Final
16
17

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 13 1 13
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 3 5 15
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 2 15 30
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 2 15 30
Rapor ve Hazırlığı 2 15 30
Arasınav ve Hazırlığı 1 20 20
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 25 25
Teorik Ders Saati 14 3 42
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6
ÖÇ7
ÖÇ8
ÖÇ9