Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2014 - İç Mimarlık | IM3005 | Rölöve Restorasyon | Zorunlu | 5 | 2,00 | 1 | 2 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2014 - İç Mimarlık | IM3005 | Rölöve Restorasyon | Zorunlu | 5 | 2,00 | 1 | 2 |
Korunması gerekli kültür ve tabiat varlıklarının gelecek kuşaklara aktarılması konusunda öğrencilerin bilinçlendirilmesi ve tasarım çalışmalarında temel oluşturacak rölöve çalışmaları hakkında bilgi kazandırılması amaçlanmaktadır.
-
Koruma kriterleri, anıt çeşitleri, anıtların bozulma nedenleri, yapıyı oluşturan ögelerin rölöve uygulamaları vb. konuları içerir.
Teorik anlatım, araştırma sunumları ve proje uygulama.
Yok.
Türkçe
Rölöve, Bülent Uluengin Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, Zeynep Ahunbay Rölöve Restorasyon Ders notları, Emel İşleyen Koruma ve Onarım, Cengiz Bektaş.
yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Rölövenin amacı, kullanılan araç gereçlerin tanımı |
2 | Rölövenin içeriği, hangi alanlarda kullanıldığı. |
3 | Rölövenin yöntemleri.Rölövenin yöntemleri. |
4 | Anıtsal yapılar ve türleri. |
5 | Anıtsal yapıların tahrip nedenleri.Anıtsal yapıların tahrip nedenleri. |
6 | Rölöve uygulaması. |
7 | Anıtsal yapıların tahrip nedenleri. |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Sit kavramı ve çeşitleri |
10 | Restorasyon konusunda genel görüşler. Restorasyonun konusu nedir? |
11 | Restorasyonun hazırlanmasındaki temel şartlar nelerdir? |
12 | Restorasyon yöntemleri. |
13 | Restorasyon yöntemleri. |
14 | Çağdaş işlev yüklenen örnekler. |
15 | Çağdaş işlev yüklenen örnekler. |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Proje ve Hazırlığı | 1 | 25 | 25 |
Ödev ve Hazırlığı | 1 | 25 | 25 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |