Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Tarih Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2022 - Tarih Öğretmenliği - Lisans TH1006 Roma Tarihi Zorunlu 2 4,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Hellen Tarihi’nin siyasal, toplumsal ve ekonomik yönlerine bir genel bakış.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

İtalya’nın Erken Devirleri, Etrüskler, Roma’da Krallık Devri (İ.ö. 753?–510?), Cumhuriyetin Kuruluşundan “Roma–İtalya Konfederasyonu”nun Oluşumuna Kadar Roma Tarihi’nin Anahatları (İ.ö. ca. 500-268) gibi konular tartışılacaktır.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Okuma Yazma Algılama/Dinleme/Müzakere Sunum (bir adet)

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

• Bülent İPLİKÇİOĞLU, Hellen ve Roma Tarihinin Anahatları, İstanbul : Arkeoloji ve Sanat Yayınları 2007.

Dersin Web Sayfası

yok

Öğrenme Çıktıları

  • Öğrenci, alana ilişkin temel araştırma problemleri hakkında bilgi sahibi olur (PÇ: 1, 3, 10)
  • Öğrenci, problem tespit edip çözebilecek bilgi ve donanıma sahip olur (PÇ: 12)
  • Öğrenci, alan ilgili ana kaynakları tanır. (PÇ.10)
  • Mezunlar, Roma Tarihi’nin çeşitli toplumlarla ilişkilerinde temel belirleyici olan siyasi, idarî ve sosyal hadiseleri analiz edebilirler. (PÇ 4)
  • Öğrenci, Roma hakkında temel bilgileri öğrenir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Coğrafî Koşullar
2 İtalya’nın Erken Devirleri
3 Etrüskler
4 Roma’da Krallık Devri (İ.ö. 753?–510?)
5 Cumhuriyetin Kuruluşundan “Roma–İtalya Konfederasyonu”nun Oluşumuna Kadar Roma Tarihi’nin Anahatları (İ.ö. ca. 500-268)
6 Roma Tüm Akdeniz Bölgesi’ni Eline Geçirerek Bir “Dünya Devleti” Oluyor (İ.ö. 268–133)
7 Ders çalışma haftası
8 Ara sınav
9 Roma’da İç Savaşlar Dönemi ve Cumhuriyetin Sonu (İ.ö. 133–30): Roma Cumhuriyeti’nin İçine Düştüğü Kriz
10 Roma’da İç Savaşlar Dönemi ve Cumhuriyetin Sonu (İ.ö. 133–30): GRACCHUS Kardeşler’in Reform Girişimleri
11 Roma’da İç Savaşlar Dönemi ve Cumhuriyetin Sonu (İ.ö. 133–30): Komutanlar Arasında Mücadele
12 Roma’da İç Savaşlar Dönemi ve Cumhuriyetin Sonu (İ.ö. 133–30): Senatus Egemenliğinin Yıkılması
13 Roma’da İç Savaşlar Dönemi ve Cumhuriyetin Sonu (İ.ö. 133–30): Roma Cumhuriyeti’nin Sonu
14 Roma’da İmparatorluk Devri (İ.ö. 27 – İ.s. 476): Principatus Dönemi (İ.ö. 27–İ.s. 283)
15 Roma’da İmparatorluk Devri (İ.ö. 27 – İ.s. 476): Dominatus Dönemi (İ.s. 284–476)
16 Roma’da İmparatorluk Devri (İ.ö. 27 – İ.s. 476): İmparatorluk Devri’nde Sosyo-Ekonomik Koşullar
17 Ders çalışma haftası

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 0 0 0
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 2 10 20
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 2 10 20
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 10 1 10
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 10 1 10
Teorik Ders Saati 14 2 28
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5