Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Fen-Edebiyat Fakültesi - Türk Dili ve Edebiyatı (İÖ)

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Türk Dili ve Edebiyatı (İÖ) (Ana Müfredat) TDE311 Roman Tahlilleri Zorunlu 5 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Servet-i Fünûn döneminin belli başlı edebiyatçılarının eserlerini ineceleyerek Servet-i Fünûn edebiyatçılarının sanat, edebiyat ve dil anlayışlarını tesbit etmek; Tanzimat ve Servet-i Fünûn edebiyatlarını mukayese ederek Modern Türk edebiyatıının Servet-i Fünûn diye adlandırılan devresini şahsiyet ve eserleriyle tarihî gelişimi içinde incelemektir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Bazı Servet-i Fünûn yazarları: Halit Ziya Uşaklıgil, Mehmet Rauf, Hüseyin Rahmi Gürpınar Servet-i Fünûn yazarlarından seçme eserlerin karşılaştırmalı değerlendirmesi

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatma soru ve cevap

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Ahmet Hamdi Tanpınar, 19. Asır Türk Edebiyatı Tarihi Halit Ziya Uşaklıgil, Bir Ölünün Defteri, Mai ve Siyah, Aşk-ı Memnu, Kırık Hayatlar Mehmet Rauf Eylül Hüseyin Rahmi Gürpınar Şık, Şıpsevdi İnci Enginün, Yeni Türk Edebiyatı Tanzimat'tan Cumhuriyet'e Mehmet Kaplan, Türk Edebiyatı Üzerinde Araştırmalar

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Öğrenci, konuya ilişkin edebiyat bilgisine sahip olur.
  • Öğrenci, disiplin kısmını/edebiyatı eğitim-öğretim kuruluşlarında öğretebilecek bilgi ve donanıma sahip olur.
  • Öğrenci Cumhuriyet dönemi edebiyatının temel özeliklerini öğrenir, okuduğu örnek eserleri tahlil edebilir.
  • Öğrenci, Cumhuriyet döneminde yazılan eserleri karşılaştırmalı bir yaklaşımla inceler ve değerlendirir.
  • Eleştirel düşünceyi yapıcı bir şekilde ifade etme, öncelik kullanma ve kendi görüşünü ortaya koyma becerisi kazanma.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Tanzimat'tan Servet-i Fünûn'a gelinceye kadar Türk hikayesinin gelişimi
2 Servet-i Fünûn edebiyatınının belli başlı kaynakları
3 Halit Ziya Uşaklıgil Ferdi ve Şürekası
4 Halit Ziya Uşaklıgil Mai ve Siyah
5 Halit Ziya Uşaklıgil Mai ve Siyah
6 Halit Ziya Uşaklıgil Mai ve Siyah
7 Çalışma Haftası
8 Ara Sınav
9 Halit Ziya Uşaklıgil Mai ve Siyah
10 Halit Ziiya Uşaklıgil Aşk-ı Memnu
11 Halit Ziiya Uşaklıgil Aşk-ı Memnu
12 Mehmet Rauf Eylül
13 Mehmet Rauf Eylül
14 Hüseyin Rahmi Gürpınar, Şıpsevdi
15 Halit Ziya, Mehmet Rauf, Hüseyin Cahit ve Ahmet Hikmet Müftüoğlu'nun kısa hikayeleri
16 Servet-i Fünûn edebiyatının genel olarak değerlendirilmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 1 14
Arasınav ve Hazırlığı 14 1 14
Final ve Hazırlığı 28 1 28

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi