Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2020 - Psikiyatri Hemşireliği | PSH7004 | Ruhsal Travma ve Krize Müdahale | Seçmeli | 1 | 8,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2020 - Psikiyatri Hemşireliği | PSH7004 | Ruhsal Travma ve Krize Müdahale | Seçmeli | 1 | 8,00 | 3 | 0 |
Bu ders; öğrencinin ruhsal travma ve krize ilişkin kuramsal çerçeveyi kavrayabilmesini vetravma ve krize müdehale becerilerini kazanmasını hedeflemektedir.
-
Bu ders; öğrencinin ruhsal travma ve krize ilişkin kuramsal çerçeveyi kavrayabilmesini vetravma ve krize müdehale becerilerini kazanmasını hedeflemektedir.
Anlatım/sunum, soru-cevap, tartışma, ödev Yüzyüze, olgu sunumu, soru-cevap, tartışma
yok
Türkçe
Öztürk M, Uluşahin A. Ruh Sağlığı ve Bozuklukları. Nobel Tıp Kitabevleri, Ankara,2015 Amering M. Schmolke M. Ruh Sağlığında İyileşme Bilimsel ve Klinik Sorumlulukların Yeniden Şekillendirilmesi. Psychiatrie Verlag, Wiley Blacwell 2009’ dan çeviri. Soygür H. Şizofreni Dernekleri Federasyonu Ankara,2017. Çam O, Engin E. Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Bakım Sanatı. İstanbul Tıp Kitabevi. 1. Baskı 2014, İstanbul. Smith G. Psychological Interventions in Mental Health Nursing. The McGraw-Hill Companies. New York, 2012. Köroğlu E. DSM V Tanı Ölçütleri Başvuru El Kitabı. HYB Yayıncılık, Ankara 2014.
yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Ruhsal travmanın tanımı |
2 | Ruhsal travmanın çeşitleri |
3 | Kriz kavramı ve ilişkili tanımlar |
4 | Kriz çeşitleri |
5 | Kriz sürecini açıklayan modeller |
6 | Toplumsal ruhsal travma tanımı ve belirlenmesi |
7 | Akut stres bozukluğu ve psikiyatri hemşireliği yaklaşımı |
8 | Post travmatik stres bozukluğu ve psikiyatri hemşireliği yaklaşımı |
9 | Ruhsal travmada iyileşme |
10 | Krize müdahale |
11 | Krize müdahale |
12 | Psikolojik ilk yardım |
13 | Kriz danışmanlığı |
14 | Olgu sunumları |
15 | Olgu sunumları |
16 | Ders çalışma haftası |
17 | final |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 0 | 0 | 0 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Seminer ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
Teorik Ders Saati | 3 | 45 | 135 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | ||||||||||
ÖÇ2 | ||||||||||
ÖÇ3 | ||||||||||
ÖÇ4 | ||||||||||
ÖÇ5 |