Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Uluslararası İlişkiler-2014 | YDRU2051 | Russian I | Seçmeli | 3 | 5,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Uluslararası İlişkiler-2014 | YDRU2051 | Russian I | Seçmeli | 3 | 5,00 | 3 | 0 |
Başlangıç düzeyinde Rusça öğretmek.
-
Rusça'nın dil kaidelerinin ele alınması
Öğretim üyesinin sunumu; dinleme, konuşma, okuma ve yazma alıştırmaları; ev ödevleri.
Yok
İngilizce
S. Çernışov. Poeyahali 1. İstanbul: Multilingual Yabancı Dil Yayınları, 2009.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Rus alfabesi. Ünlü ve ünsüz harfler ve sesleri. Kiril alfabesinin Latin alfabesinden farklılığı ve benzerliği. |
2 | Ünlü harfler. Rus ünlülerinin özellikleri. Sesli harflerin Е, Ё, Ю, Я ikili rolü |
3 | Ünsüz harfler. Yumuşak ve sert ünsüzler. Ь yumuşak işaret ve onun rolü. |
4 | İsim. Sorular Kim? ve Ne? Canlı ve cansız isimler. Basit cümleler ve sorular. Yeni kelimeler. (kırtasiye ürünleri) |
5 | İsimlerin cinsiyeti. İsimlerin cinsiyete göre sonları. Şahıs zamirleri. Yeni kelimeler. (aile üyeleri) "Моя семья" metini okumak ve anlamak. |
6 | Rusçada tekil ve çoğul. İsimlerin tekil ve çoğula göre sonları. İstisna kelimeler. yeni kelimeler. (çevremiz) |
7 | Konuların tekrarı. İyelik zamirleri. Kimim? soruya cevap. Cümle kurmak ve soruları cevaplamak. |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Rusçada erkek ve kadın isimleri ve onların kısaltmaları. Şahıs zamirlerin -in hali. Ad nasıl sorulur ve onun cevabı. Diyalog "Приветствие" |
10 | Rakamlar ve onların doğru telaffuzu. Yaş nasıl sorulur ve onun cevabı. Diyalog "Дамайте познакомимся" " Мой друг" metini okumak ve sorulara cevap. |
11 | Ülkeler ve milliyetler. Hangi ülkeden gelişini nasıl sorulur. Ülke adlarının "из"la kullanması. Milliyet nasıl sorulur ve onun cevabı. Diyalog "Новый студент" |
12 | Farklı diller ve onların telaffuzları. Ana dilin hangisi- nasıl sorulur ve cevaplanır. Dilleri " знать"-bilmek ve "говорить" -konuşmak fiilerle nasıl kullanmalıyız. "Моя Родина" metini okumak ve anlatmak. |
13 | Meslekler. Meslek nasıl sorulur ve cevaplanır. Yalnız erilde olan ve dişil çifti olan meslekler. " Мой дедушка врач" metini okumak ve anlatmak. |
14 | Rusça renkler. Renk nasıl sorulur ve cevaplanır. Yeni kelimeler (meyveler) Diyalog " Мои любимые фрукты" |
15 | Konuların tekrarı. İşlenen konularla ilgili ödevlerin yapılması. Kendini anlatan kısa bir metinin yazılması. |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 10 | 5 | 50 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 5 | 5 | 25 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | ||||||||||
ÖÇ2 | ||||||||||
ÖÇ3 | ||||||||||
ÖÇ4 | ||||||||||
ÖÇ5 |