Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Tezli Yüksek Lisans - Sağlık Bilimleri Enstitüsü - Hemşirelik

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Hemşirelik Tezli Yüksek Lisans - 2012 HEM7043 Sağlığın Geliştirilmesi ve Sağlık Eğitimi Seçmeli 1 8,00 2 2

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu ders hemşirelerin sağlık ve sağlığın geliştirilmesinin ne olduğunu düşünmelerini ve sağlığı geliştirmek için bireysel gelişim perspektifinden toplumsal gelişime kadar farklı yaklaşımları incelemelerine olanak sağlar. Birey, aile ve toplum sağlığını geliştirmek için bilgi, tutum ve beceri kazandırır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Bu derste, birey, aile ve toplum sağlığını geliştirmeye yönelik primer, sekonder ve tersiyer düzeydeki girişimler hakkında bilgi sahibi olmayı sağlayacak konular ele alınmaktadır.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım/sunum, soru-cevap, tartışma, ödev

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1. Edelmen, C.L., Kudzma, E.C.,Mandle, C.L. (2014), Health Promotion Throughout the life sapn. Eight Edition. ISBN: 978-0-323-09141-1, by Mosby imprint of Elsevier 2. Naidoo, J., Wills J. (2016). Foundation for Health Promotion. Fourth Edition. Printed in China, By Mosby İmpirinted Elseiver 3. Evans D., Coutsaftiki D., Fathers C.P. (2017). Health Promotion and Public Health for Nursing Student. Third Edition. An imprint of SEGA publication, London

Dersin Web Sayfası

yok

Öğrenme Çıktıları

  • Sağlığı geliştirme programları için teorik esasları, modelleri açıklar ve sağlığı geliştirme uygulamalarını tartışır.
  • Birey ve toplum için kullanılabilecek sağlığı geliştirme modellerini bilir
  • Doğum öncesinden ölüme kadar tüm yaşam dönemlerinde sağlığı geliştirme gereksinimlerinin neler olduğunun farkına varır
  • Sağlıklı beslenme, fiziksel aktiviteyi geliştirmek amaçlı davranış değişim yaklaşımlarını tartışır
  • Sağlık eğitimi yöntemlerini bilir ve hedef grubun özelliklerine uygun eğitim planlayıp uygulayabilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Sağlığın Geliştirilmesi Dersine Giriş ve Temel Kavramlar ,
2 Sağlığın Geliştirilmesinin Tarihçesi, Sağlığın Geliştirilmesi Çalışmalarında Kullanılan Modeller, Kavramsal Temel Yaklaşımlar
3 Bireysel ve toplum düzeyinde kullanılan sağlık davranışı değiştirme modelleri,
4 Sağlıklı Beslenmeyi Geliştirme Yaklaşımları
5 Fiziksel aktiviteyi geliştirme
6 Stres yönetimi
7 Sigarayı Bırakma
8 Ara Sınav Haftası
9 Tamamlayıcı ve alternatif yaklaşımlar
10 Anne ve Çocuk Sağlığı Geliştirme
11 Adölesan Sağlığını Geliştirme
12 Erişkin Sağlığını Geliştirme
13 Yaşlı ve Engelli Sağlığı Geliştirme
14 Erken tanı ve taramalar
15 Sağlık Eğitimi, 21. yüzyılda tüm dünyada ve tüm yaşam dönemlerinde sağlığı geliştirme; malnütrisyon, yeni gelişen enfeksiyonlar, şiddet, terörizim, doğal afetler
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 7 8 56
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 9 9 81
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 7 6 42
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 2 8 16
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 2 0
Final ve Hazırlığı 1 5 5
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5