Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Hemşirelik Tezli Yüksek Lisans - 2012 | HEM7043 | Sağlığın Geliştirilmesi ve Sağlık Eğitimi | Seçmeli | 1 | 8,00 | 2 | 2 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Hemşirelik Tezli Yüksek Lisans - 2012 | HEM7043 | Sağlığın Geliştirilmesi ve Sağlık Eğitimi | Seçmeli | 1 | 8,00 | 2 | 2 |
Bu ders hemşirelerin sağlık ve sağlığın geliştirilmesinin ne olduğunu düşünmelerini ve sağlığı geliştirmek için bireysel gelişim perspektifinden toplumsal gelişime kadar farklı yaklaşımları incelemelerine olanak sağlar. Birey, aile ve toplum sağlığını geliştirmek için bilgi, tutum ve beceri kazandırır.
-
Bu derste, birey, aile ve toplum sağlığını geliştirmeye yönelik primer, sekonder ve tersiyer düzeydeki girişimler hakkında bilgi sahibi olmayı sağlayacak konular ele alınmaktadır.
Anlatım/sunum, soru-cevap, tartışma, ödev
Yok
Türkçe
1. Edelmen, C.L., Kudzma, E.C.,Mandle, C.L. (2014), Health Promotion Throughout the life sapn. Eight Edition. ISBN: 978-0-323-09141-1, by Mosby imprint of Elsevier 2. Naidoo, J., Wills J. (2016). Foundation for Health Promotion. Fourth Edition. Printed in China, By Mosby İmpirinted Elseiver 3. Evans D., Coutsaftiki D., Fathers C.P. (2017). Health Promotion and Public Health for Nursing Student. Third Edition. An imprint of SEGA publication, London
yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Sağlığın Geliştirilmesi Dersine Giriş ve Temel Kavramlar , |
2 | Sağlığın Geliştirilmesinin Tarihçesi, Sağlığın Geliştirilmesi Çalışmalarında Kullanılan Modeller, Kavramsal Temel Yaklaşımlar |
3 | Bireysel ve toplum düzeyinde kullanılan sağlık davranışı değiştirme modelleri, |
4 | Sağlıklı Beslenmeyi Geliştirme Yaklaşımları |
5 | Fiziksel aktiviteyi geliştirme |
6 | Stres yönetimi |
7 | Sigarayı Bırakma |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Tamamlayıcı ve alternatif yaklaşımlar |
10 | Anne ve Çocuk Sağlığı Geliştirme |
11 | Adölesan Sağlığını Geliştirme |
12 | Erişkin Sağlığını Geliştirme |
13 | Yaşlı ve Engelli Sağlığı Geliştirme |
14 | Erken tanı ve taramalar |
15 | Sağlık Eğitimi, 21. yüzyılda tüm dünyada ve tüm yaşam dönemlerinde sağlığı geliştirme; malnütrisyon, yeni gelişen enfeksiyonlar, şiddet, terörizim, doğal afetler |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 7 | 8 | 56 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 9 | 9 | 81 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 7 | 6 | 42 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 2 | 8 | 16 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 2 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | ||||||||
ÖÇ2 | ||||||||
ÖÇ3 | ||||||||
ÖÇ4 | ||||||||
ÖÇ5 |