Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2020-Hemşirelik | HEM1008 | Sağlığın Geliştirilmesi | Zorunlu | 2 | 2,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2020-Hemşirelik | HEM1008 | Sağlığın Geliştirilmesi | Zorunlu | 2 | 2,00 | 2 | 0 |
Öğrenciler hemşirelik, sağlığı geliştirme, sağlığın korunması ve hastalıkların önlenmesi ile ilgili teorileri ve araştırmaları analiz eder. Aile, insan gelişimi, hasta eğitimi ve toplum, aile odaklı bakım olgusunu keşfetmeye temelidir. Epidemiyolojik kaynaklar, sağlık geliştirmeye ve aile değerlendirmelerine dayanan veriler, risk faktörlerinin belirlenmesinde temel olarak incelenir.
-
Sağlığın Geliştirilmesinin Temelleri Sağlığın Değerlendirilmesi: birey- aile-toplum düzeyinde Sağlığın Geliştirilmesine Yönelik Girişimler 1. Sağlık Eğitimi 2. Sağlığı Geliştirme için Beslenme Danışmanlığı 3. Egzersiz 4. Stres Yönetimi 5. Tamamlayıcı ve Alternatif Stratejiler Yaşam Dönemlerine Özgü Sağlığın Korunması ve Geliştirilmesi 6. Büyüme ve Gelişim Çerçevesine Genel Bakış 7. Doğum Öncesi Dönem 8. Bebek 9. Okul Çağı Çocuk 10. Ergen 11. Genç Yetişkin 12. Orta Yaş Yetişkin 13. Yaşlı Yetişkin
Soru cevap, düz anlatım, grup çalışması
-
Türkçe
Yaşam Boyu Sağlığı Geliştirme
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Sağlığı Geliştirme |
2 | Sağlığı Geliştirme (Değerlendirme) |
3 | Sağlığın Geliştirme(Analiz) |
4 | Sağlığı Geliştirme (Planlama) |
5 | Sağlığı Geliştirme Yetkinlikleri (Uygulama / Müdahale) |
6 | Sağlığı Geliştirme (Değerlendirme) |
7 | Sağlığınkorunması ve hastalıkların önlenmesi |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Sağlığı geliştirme teorileri ve modeller |
10 | Sağlığı geliştirme ve hemşirelik uygulamaları |
11 | Sunum |
12 | Sunum |
13 | Sunum |
14 | Sunum |
15 | Sunum |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 1 | 2 | 2 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 7 | 7 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Teorik Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | ||||||||||||||||
ÖÇ2 | ||||||||||||||||
ÖÇ3 | ||||||||||||||||
ÖÇ4 | ||||||||||||||||
ÖÇ5 |