Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Sağlık Bilimleri Fakültesi - Hemşirelik

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2020-Hemşirelik HEM1008 Sağlığın Geliştirilmesi Zorunlu 2 2,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Öğrenciler hemşirelik, sağlığı geliştirme, sağlığın korunması ve hastalıkların önlenmesi ile ilgili teorileri ve araştırmaları analiz eder. Aile, insan gelişimi, hasta eğitimi ve toplum, aile odaklı bakım olgusunu keşfetmeye temelidir. Epidemiyolojik kaynaklar, sağlık geliştirmeye ve aile değerlendirmelerine dayanan veriler, risk faktörlerinin belirlenmesinde temel olarak incelenir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Sağlığın Geliştirilmesinin Temelleri Sağlığın Değerlendirilmesi: birey- aile-toplum düzeyinde Sağlığın Geliştirilmesine Yönelik Girişimler 1. Sağlık Eğitimi 2. Sağlığı Geliştirme için Beslenme Danışmanlığı 3. Egzersiz 4. Stres Yönetimi 5. Tamamlayıcı ve Alternatif Stratejiler Yaşam Dönemlerine Özgü Sağlığın Korunması ve Geliştirilmesi 6. Büyüme ve Gelişim Çerçevesine Genel Bakış 7. Doğum Öncesi Dönem 8. Bebek 9. Okul Çağı Çocuk 10. Ergen 11. Genç Yetişkin 12. Orta Yaş Yetişkin 13. Yaşlı Yetişkin

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Soru cevap, düz anlatım, grup çalışması

Staj Durumu

-

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Yaşam Boyu Sağlığı Geliştirme

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • 1. Bireyin, ailenin ve topluluğun sağlık durumunu belirleyen ve tahmin eden birincil ve ikincil veri kaynaklarını analiz edebilir.
  • 2. Sağlığı geliştirme, hastalıkları önleme ve toplumsal teorileri/modelleri ve araştırmaları, toplumu etkileyen sağlıkla ilgili sorunları fark edebilir ve önlenme yöntemlerine entegre eder
  • 3. Risk altındaki nüfusu etkileyen önemli sağlık sorunlarının belirlenmesi ve önlenmesi için sağlığı koruma ve geliştirmeye yönelik kılavuzları anlar
  • 4. Yaşam dönemlerine göre sağlığın korunmasına yönelik girişimler planlayabilir
  • Yaşam dönemlerine göre sağlığın geliştirilmesine yönelik girişimler planlayabilir

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Sağlığı Geliştirme
2 Sağlığı Geliştirme (Değerlendirme)
3 Sağlığın Geliştirme(Analiz)
4 Sağlığı Geliştirme (Planlama)
5 Sağlığı Geliştirme Yetkinlikleri (Uygulama / Müdahale)
6 Sağlığı Geliştirme (Değerlendirme)
7 Sağlığınkorunması ve hastalıkların önlenmesi
8 Ara Sınav Haftası
9 Sağlığı geliştirme teorileri ve modeller
10 Sağlığı geliştirme ve hemşirelik uygulamaları
11 Sunum
12 Sunum
13 Sunum
14 Sunum
15 Sunum
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 1 2 2
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 1 2 2
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 7 7
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 14 14
Teorik Ders Saati 14 2 28
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5