| Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
| Beslenme ve Diyetetik - 2013 | SOS2080 | Sağlık Antropolojisi ve Sosyolojisi | Seçmeli | 1 | 3,00 | 3 | 0 |
| Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
| Beslenme ve Diyetetik - 2013 | SOS2080 | Sağlık Antropolojisi ve Sosyolojisi | Seçmeli | 1 | 3,00 | 3 | 0 |
Toplum biliminin temel konularını kavramayı amaçlar.
-
Bilimsel bilgi ve verinin toplanması süreci, bilimsel bilginin temel formları ve özellikleri, bilim, sosyal bilim ve sosyoloji kavramlarının kısa bir şekilde tanıtılması - Günümüz toplumunda insan ilişkilerinin organizasyonunun bilimsel açıdan değerlendirilmesi, - Kültür, birey ve sosyal etkileşim (yaşam döngüsü içindeki süreçler, stratejiler, formlar ve sosyalizasyon sürecinin sonuçları) - Grup ve organizasyon, sosyal kontrol biçimleri ve sosyal tabakalaşma - Güncel eğilim ve gelişmelerin etkileri altındaki ekonomi ve iş hayatı, aile ve evlilik, akrabalık, eğitim gibi temel sosyal kurumların daha geniş bir bütün içinde değerlendirerek ele alınmasıh){
Anlatım
Yok
Türkçe
BILTON, Tony ve Diğerleri.(1987) Introductory Socıology:Cambridge COLE, Stephan(1999), Sosyolojik Düşünme Yöntemi,(Çev. Bekir Demirkol) Ankara: Vadi Yayınları DÖNMEZER, Sulhi. (1994) Toplumbilim, İstanbul:Beta Basım Yayım. FICHTER, Joseph. (1996)Sosyoloji Nedir?(Çev. Nilgün Çelebi), Ankara: Attila Kitabevi. GIDDENS, Anthony. (1994) Sosyolojiye Eleştirel bir Yaklaşım, (Çev.Ruhi Esengün, İsmail Öğretir), İstanbul. GIDDENS, Anthony.(2003) Introduction to Sociology, New York: Norton. SEZAL, İhsan (der.) Sosyolojiye Giriş, Ankara: Martı yayınları, 2002. ZANDEN, J.W. Vander. (1993) Sociology, The Core, New York: McGraw-Hill
-
| Hafta | Teorik |
|---|---|
| 1 | Sağlık sosyolojisine giriş |
| 2 | Sağlık ve hastalık kavramları |
| 3 | Biyopsikososyal tıp modeli |
| 4 | Plasebo ve nocebo etkisi |
| 5 | Somatizasyon ve psikosomatik hastalık |
| 6 | Teşhisin anlamı ve özellikleri |
| 7 | Rahatsızlıkların tıbbileştirilmesi |
| 8 | Ara sınav |
| 9 | İatrogenesis |
| 10 | Alternatif tıbbi yönelimler |
| 11 | Geleneksel ve modern doğum |
| 12 | Geleneksel ve modern bebek büyütme |
| 13 | Tıp etiği |
| 14 | Araştırma ve yayın etiği |
| 15 | Belgesel gösterimi |
| 16 | Çalışma Haftası |
| 17 | Final sınavı |
| Değerlendirme | Değer |
|---|---|
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
| Final Sınavı | 100 |
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 0 | 0 | 0 |
| Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| Arasınav ve Hazırlığı | 10 | 1 | 10 |
| Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| Final ve Hazırlığı | 10 | 2 | 20 |
| Teorik Ders Saati | 15 | 3 | 45 |
| Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
| ÖÇ1 | |||||||||||||||
| ÖÇ2 | |||||||||||||||
| ÖÇ3 | |||||||||||||||
| ÖÇ4 | |||||||||||||||
| ÖÇ5 |