Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Beslenme ve Diyetetik - 2013 | SOS2080 | Sağlık Antropolojisi ve Sosyolojisi | Seçmeli | 1 | 3,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Beslenme ve Diyetetik - 2013 | SOS2080 | Sağlık Antropolojisi ve Sosyolojisi | Seçmeli | 1 | 3,00 | 3 | 0 |
Toplum biliminin temel konularını kavramayı amaçlar.
-
Bilimsel bilgi ve verinin toplanması süreci, bilimsel bilginin temel formları ve özellikleri, bilim, sosyal bilim ve sosyoloji kavramlarının kısa bir şekilde tanıtılması - Günümüz toplumunda insan ilişkilerinin organizasyonunun bilimsel açıdan değerlendirilmesi, - Kültür, birey ve sosyal etkileşim (yaşam döngüsü içindeki süreçler, stratejiler, formlar ve sosyalizasyon sürecinin sonuçları) - Grup ve organizasyon, sosyal kontrol biçimleri ve sosyal tabakalaşma - Güncel eğilim ve gelişmelerin etkileri altındaki ekonomi ve iş hayatı, aile ve evlilik, akrabalık, eğitim gibi temel sosyal kurumların daha geniş bir bütün içinde değerlendirerek ele alınmasıh){
Anlatım
Yok
Türkçe
BILTON, Tony ve Diğerleri.(1987) Introductory Socıology:Cambridge COLE, Stephan(1999), Sosyolojik Düşünme Yöntemi,(Çev. Bekir Demirkol) Ankara: Vadi Yayınları DÖNMEZER, Sulhi. (1994) Toplumbilim, İstanbul:Beta Basım Yayım. FICHTER, Joseph. (1996)Sosyoloji Nedir?(Çev. Nilgün Çelebi), Ankara: Attila Kitabevi. GIDDENS, Anthony. (1994) Sosyolojiye Eleştirel bir Yaklaşım, (Çev.Ruhi Esengün, İsmail Öğretir), İstanbul. GIDDENS, Anthony.(2003) Introduction to Sociology, New York: Norton. SEZAL, İhsan (der.) Sosyolojiye Giriş, Ankara: Martı yayınları, 2002. ZANDEN, J.W. Vander. (1993) Sociology, The Core, New York: McGraw-Hill
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Sağlık sosyolojisine giriş |
2 | Sağlık ve hastalık kavramları |
3 | Biyopsikososyal tıp modeli |
4 | Plasebo ve nocebo etkisi |
5 | Somatizasyon ve psikosomatik hastalık |
6 | Teşhisin anlamı ve özellikleri |
7 | Rahatsızlıkların tıbbileştirilmesi |
8 | Ara sınav |
9 | İatrogenesis |
10 | Alternatif tıbbi yönelimler |
11 | Geleneksel ve modern doğum |
12 | Geleneksel ve modern bebek büyütme |
13 | Tıp etiği |
14 | Araştırma ve yayın etiği |
15 | Belgesel gösterimi |
16 | Çalışma Haftası |
17 | Final sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 0 | 0 | 0 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 10 | 1 | 10 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 10 | 2 | 20 |
Teorik Ders Saati | 15 | 3 | 45 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||
ÖÇ5 |