| Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
| Beslenme ve Diyetetik - 2013 | SGL3013 | Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri | Zorunlu | 5 | 2,00 | 2 | 0 |
| Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
| Beslenme ve Diyetetik - 2013 | SGL3013 | Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri | Zorunlu | 5 | 2,00 | 2 | 0 |
Bilimsel bir araştırma planlayabilme, gerçekleştirme ve rapor halinde hazırlayabilmektir.
-
Araştırma yöntemlerine giriş, veri tanımı, dağlım çeşitleri, verilerin toplanması, analizi, raporlama
Anlatım, yorumlama, tartışma, soru-cevap, yansıtma, gözlem, vaka çalışmaları, örnek oluşturma kullanılmaktadır.
Yok
Türkçe
Altunışık R. vd. (2004). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, 3. Baskı, Sakarya Kitabevi, Sakarya. • Baş T. (2001). Anket, Seçkin Yayınları, Ankara. • Day A.R. (2004). Bilimsel Makale Nasıl Yazılır, Nasıl Yayımlanır, 9. Baskı, Tübitak Yayınları, Ankara. • Hayran O. (2012). Sağlık Bilimlerinde Araştırma ve İstatistik Yöntemler, Nobel Yayınları, İstanbul. • Orhunbilge N. (1997). Örnekleme Yöntemleri ve Hipotez Testleri, Avcıol Basım, İstanbul. • Özdamar K. (2003). SPSS ile Biyoistatistik, 5. Baskı. Kaan Kitabevi, Eskişehir. • Sağlık Alanında Hipotezden Teze: Veri Toplama ve Çözümleme Serüveni (2013). Der: Kaptanoğlu Y.A., Beşir Yayınları, İstanbul. • Şencan H. (2007). Sosyal ve Davranışsal Bilimlerde Bilimsel Araştırma, Seçkin Yayınları, Ankara. • Zikmund W.G. (1997). Business Research Methods, Fifth Ed., Dryden Press. Orlando, USA.
-
| Hafta | Teorik |
|---|---|
| 1 | Bilgi kaynakları, bilim ve araştırma |
| 2 | Bilgi kaynakları, bilim ve araştırma |
| 3 | Bilgi kuramı ve pozitivizm (Doğrulanabilirlik, Paradigma ve Yanlışlanabilirlik İlkesi) |
| 4 | Bilgi kuramı ve pozitivizm (Doğrulanabilirlik, Paradigma ve Yanlışlanabilirlik İlkesi) |
| 5 | Araştırma süreci (Araştırma Konusunun ve Yönteminin Belirlenmesi, Sınırlanması, Veri Toplama Araçları, Yazın taraması) |
| 6 | Araştırma süreci (Araştırma Konusunun ve Yönteminin Belirlenmesi, Sınırlanması, Veri Toplama Araçları, Yazın taraması) |
| 7 | Araştırma sürecinde yapılan hatalar |
| 8 | Ara sınav |
| 9 | örnekleme yöntemleri ı |
| 10 | Örnekleme Yöntemleri ıı |
| 11 | Veri toplama yöntem teknik ve araçları |
| 12 | Araştırma türleri |
| 13 | Araştırma etiği |
| 14 | Alıntı yapma ve kaynak gösterme |
| 15 | Rapor Yazma |
| 16 | Çalışma haftası |
| 17 | Final sınavı |
| Değerlendirme | Değer |
|---|---|
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
| Final Sınavı | 100 |
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 5 | 1 | 5 |
| Proje ve Hazırlığı | 5 | 1 | 5 |
| Ödev ve Hazırlığı | 5 | 1 | 5 |
| Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| Sunum ve Hazırlığı | 5 | 1 | 5 |
| Seminer ve Hazırlığı | 5 | 1 | 5 |
| Demo ve Hazırlığı | 5 | 1 | 5 |
| Araştırma ve Hazırlığı | 5 | 1 | 5 |
| Rapor ve Hazırlığı | 5 | 1 | 5 |
| Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
| Kısa Sınav ve Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
| Final ve Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
| Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
| ÖÇ1 | |||||||||||||||
| ÖÇ2 | |||||||||||||||
| ÖÇ3 | |||||||||||||||
| ÖÇ4 | |||||||||||||||
| ÖÇ5 |