Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Halk Sağlığı - Tezli Yüksek Lisans - 2014 | HAS7020 | Sağlık Eğitimi ve Sağlığın Geliştirilmesi | Seçmeli | 1 | 8,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Halk Sağlığı - Tezli Yüksek Lisans - 2014 | HAS7020 | Sağlık Eğitimi ve Sağlığın Geliştirilmesi | Seçmeli | 1 | 8,00 | 3 | 0 |
Sağlık eğitimi ve sağlığın geliştirilmesi kavramlarını, ilkelerini ve uygulama stratejilerini kapsamlı bir şekilde inceleyerek birey ve toplum sağlığının korunması, geliştirilmesi ve iyileştirilmesi amacıyla etkili bir sağlık eğitimi/sağlığın geliştirir, program tasarlar ve değerlendirir
-
Sağlık eğitimi ile ilgili tanım ve terminoloji Yetişkin eğitiminin ilkelerini ve yetişkinlerin öğrenme engellerini açıklamak Sağlık eğitimcisinin özelliklerini ve niteliklerini açıklamak Büyük gruplar, küçük gruplar, bireye özel eğitimin ilkelerini açıklamak. Bir eğitim programının geliştirilmesinin basamakları: 1- İhtiyaç belirleme Bir eğitim programının amaç ve öğrenim hedeflerini belirlenmesi Sağlık eğitiminde kullanılan yeni yaklaşım ve teorileri değerlendirmek Sağlığın geliştirilmesi ile ilgili tanım ve terminolojiyi açıklamak (Otowa bildirgesi ile birlikte) Dünyada ve Türkiye’de yürütülen sağlığın geliştirilmesi programlarını tanımak Sağlığı geliştirme programlarının etkinliğinin değerlendirilmesi için kullanılan yöntemler (kalp sağlığı örneğinde) Davranış değiştirme modellerini tanımlamak ve modellerin sağlık eğitimi uygulamalarında kullanımı ile ilgili avantaj-dezavantajları açıklamak Mesaj özelliklerini tanımlamak Bir eğitim programını değerlendirme basamaklarını ve eğitim programının etkinliğinin değerlendirmesi için kullanılan yöntemleri açıklamak
Eğitmen sunumu Öğrenci sunumu Saha çalışması (Sahada sağlık eğitimi etkinliği) Bilgi, eğitim, iletişim (BEİ) materyali geliştirme Bir BEİ materyalinin etkinliğini değerlendirme Proje yazma
Yok
Türkçe
Adult learning in your classroom. Compiled articles that have been published in TRAINING. Lakewood Books. Minneapolis, 1990. Carole Lium Edelman, CArol Lynn Mandle. Health Promotion Throught the lifespan. Fourth Ed. 1998. Mosby. David V. McQueen, Iona Kickbush et al. Health and Modernity. The Role of Theory in Health Promotion. 2007. Springer Science and Media LLC. F.R.Abbatt, “Teaching for better learning” A guide for teachers of primary health care staff, WHO, Geneva 1992. Fişek H. Nusret “Halk Sağlığına Giriş” HÜ-DSÖ Hizmet Araştırma ve Araştırıcı Yetiştirme Merkezi Yayını, No:2, Ankara, 1983. Güler Çağatay, “Sağlık Eğitimi” 3. baskı, Ankara 1987. Güler Çağatay, Akın Levent “Sağlık Eğitimi ve İletişimi” Edit. Prof. Dr. Münevver Bertan, Doç. Dr. Çağatay Güler, “Halk Sağlığı Temel Bilgiler”, Ankara, 1995. İnci Çınarlı. Sağlık İletişimi ve Medya. Nobel yayın dağıtım, 2008, İstanbul J.J.Gilbert, “Educational Handbook for Health Professional” WHO, Geneva 1987. Öztek Zafer “ Temel Sağlık Hizmetleri” Hacettepe Üniv. Tıp Fak Halk Sağlığı AD Yayını No 86/33, Ankara, 1986. Özvarış Şevkat Bahar, “Sağlık Eğitimi ve Sağlığı Geliştirme” Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı, 200, Ankara Randall R. Cottrell, James T. Girvan, James F. Mckenzie. Principles and Foundations of Health Promotion and Education. Fourth Edition. 2009. Pearson. Benjamin Cummings Robert L. Linn, Norman E. Gronlund. Measurement and Assessment in Teaching. 2000.. Prentice-Hall Inc. New Jersey Tıp Eğitimcileri için Eğitim Becerileri Rehberi. Rick Sullivan ve ark. Çev. Nalan Şahin, Editör: Şefkat Özvarış. Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı, Ankara, 1999. Tıp Eğitimcileri için Program Geliştirme Rehberi. Rick Sullivan ve ark. Çev. Nalan Şahin, Editör: Şefkat Özvarış.Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı, Ankara, 1999.
yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Sağlık eğitimi ile ilgili tanım ve terminoloji |
2 | Yetişkin eğitiminin ilkelerini ve yetişkinlerin öğrenme engellerini açıklamak |
3 | Sağlık eğitimcisinin özelliklerini ve niteliklerini açıklamak |
4 | Büyük gruplar, küçük gruplar, bireye özel eğitimin ilkelerini açıklamak. |
5 | Bir eğitim programının geliştirilmesinin basamakları: 1- İhtiyaç belirleme |
6 | Bir eğitim programının amaç ve öğrenim hedeflerini belirlenmesi |
7 | Sağlık eğitiminde kullanılan yeni yaklaşım ve teorileri değerlendirmek |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Sağlığın geliştirilmesi ile ilgili tanım ve terminolojiyi açıklamak (Otowa bildirgesi ile birlikte) |
10 | Dünyada ve Türkiye’de yürütülen sağlığın geliştirilmesi programlarını tanımak |
11 | Sağlığı geliştirme programlarının etkinliğinin değerlendirilmesi için kullanılan yöntemler (kalp sağlığı örneğinde) |
12 | Davranış değiştirme modellerini tanımlamak ve modellerin sağlık eğitimi uygulamalarında kullanımı ile ilgili avantaj-dezavantajları açıklamak |
13 | Mesaj özelliklerini tanımlamak |
14 | Bir eğitim programını değerlendirme basamaklarını ve eğitim programının etkinliğinin değerlendirmesi için kullanılan yöntemleri açıklamak |
15 | |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 7 | 5 | 35 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 10 | 2 | 20 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 15 | 3 | 45 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 8 | 3 | 24 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 2 | 12 | 24 |
Teorik Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | ||||||||||||
ÖÇ2 | ||||||||||||
ÖÇ3 | ||||||||||||
ÖÇ4 | ||||||||||||
ÖÇ5 |