Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Sağlık Bilimleri Fakültesi - Sağlık Yönetimi

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2020-Sağlık Yönetimi SYN3109 Sağlık Hizmetlerinde Kalite Yönetimi Zorunlu 5 5,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Sağlık hizmetlerinde kalite yönetimi ve geliştirme konusundaki temel kavramları, araçları ve yönetim tekniklerini öğretmektir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Kalite yönetimine giriş, kalite yönetiminin dünyadaki ve Türkiye’deki tarihi gelişimi, kalite yönetiminin temel kavramları, kalite kontrol ve kalite güvencesi kavramları, toplam kalite yönetimi ve unsurları, akreditasyon kalibrasyon kavramları, hizmet kalitesinin değerlendirilmesi (SERVQUAL), EFQM, JCI – ISO, sağlıkta kalite standartları (SKS Versiyon 5), kalite kontrol çemberleri, istatistiksel kalite kontrol yöntemleri, sağlık hizmetlerinde kalite yönetimi uygulama örnekleri

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

-

Staj Durumu

Anlatım, örnek olay incelemesi, tartışma

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

-Sağlık İşletmelerinde Kalite Prof. Dr. Akın MARŞAP Beta Yayınları 2014 -Sağlık Hizmetlerinde Çok Boyutlu Kalite Dr. İbrahim H. KAYRAL 2015 Detay Yayıncılık -İşletmelerde Kalite Yönetimi Turgay BUCAK 2011 İlya İzmir Yayınevi - Toplam Kalite Yönetimi Temel Kavramlar Uygulamalar 1997 Alfa Yayıncılık

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Hizmet kalitesi kavramının bilir.
  • Sağlık alanında insan faktörünün (İnsan odaklılık) en önemli unsur olduğunu bilir
  • Kaliteli bir sağlık hizmeti sunumu için hangi boyutların ve unsurların göz önüne alınması gerektiğini bilir.
  • Kaliteli bir sağlık hizmeti sunumunda olası problemleri bilir
  • Kalite yönetiminde problemleri ortaya çıkarmak için gerekli metotları öğrenir

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Kalite Kavramı ve Gelişimi
2 Kalite Yönetimininin Türkiye'deki ve Dünyadaki Tarihsel Gelişimi
3 Hizmet, Hizmet Kalitesi Kavramı, Hizmet Kalitesi Modelleri ve Boyutları
4 Toplam Kalite Yönetimi Temel Kavramlar
5 Kalite Düşünürleri
6 Sağlık Hizmetlerinde Kalite Standartları ve Modelleri
7 Çalışma haftası
8 Ara Sınav Haftası
9 Kalite Kontrol Çemberleri
10 Benchmarking (Kıyaslama)
11 Kalite Maliyetleri
12 Sağlık Hizmetlerinde Yalın Düşünce Kavramı
13 5s ve Kanban
14 6 Sigma Uygulamaları ve Sağlık Hizmetlerinde Kalite Yönetimi Uygulama Örnekleri
15 Servqual ve Servperf Modelleri
16 Kalite Fonksiyon Göçerimi
17 Final Sınav Haftası

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 3 42
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 1 30 30
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 20 20
Kısa Sınav ve Hazırlığı 1 10 10
Final ve Hazırlığı 1 15 15
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5