Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Tezli Yüksek Lisans - Sağlık Bilimleri Enstitüsü - Sağlık Yönetimi

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Sağlık Yönetimi - Tezli Yüksek Lisans - 2012 SYN725 Sağlık Hizmetlerinde Kalite Yönetimi Seçmeli 1 8,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu ders öğrencilere kalite yönetimi ile ilgili bilgi ve teorileri uygulamaya geçirmeye yardımcı olmaktadır. Öğrencilerin sağlık hizmetlerinde kalitenin ne olduğunu, nasıl ölçülebileceğini ve nasıl iyileştirilebileceğini bilmesi ve uygulayabilmesi amaçlanmaktadır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Bu derste kalite planlaması, kalite araçları, hizmet kalitesinin ölçülmesi, kalite standartları, kalite iyileştirme modelleri, kalite kültürü, hastane süreçlerinin iyileştirilmesi gibi konular işlenecektir

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım, okuyup yorumlama, tartışma, soru-yanıt, sunum hazırlama, örnek olay gibi teknikler kullanılacaktır

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1. İntroduction to Health care Quality Management, Third Edition, Patrice L. Spath, 2018 2. Healthcare Quality Management:Tools and Applications,Thomas K. Ross, 2014. 3. Quality and Performance İmprovement in Healthcare:Theory, Practice and Management, Patricia L. Shaw, 2015. 4.Medical Quality Management: Theory and Practice by Angelo P. Giardino, Lee Ann Riesenberg, et al., 2021.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • 1. Kalite iyileştirme araçlarını uygulayabilecek
  • 2. Hastanedeki süreçleri iyileştirme konusunda takım çalışması yapabilecek
  • 3. Hastanelerde kullanılabilecek farklı kalite yönetimi yaklaşımlarını karşılaştırabilecek
  • 4. Sağlık hizmetlerinin kalitesini iyileştirmek için bilgi teknolojilerini kullanabilecek
  • 5. Hastanelerdeki bir kalite sorununu inceleyerek çözüm önerisi geliştirebilecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Sağlık hizmetlerinde kalite kavramının gelişimi, boyutları
2 Sağlık hizmetlerinde stratejik kalite planlaması
3 Kalite kültürü
4 Liderlik
5 Sağlık hizmetlerinde kalite göstergeleri
6 Sağlık hizmetlerinde süreç iyileştirme
7 Kalite araçları
8 Ara sınav haftası
9 Sağlık hizmetlerinde kıyaslama (benchmarking)
10 Kalite standartları ve akreditasyon
11 EFQM
12 Hizmet kalitesi
13 Türkiye’de sağlık hizmetlerinde kalite çalışmalarının gelişimi
14 Sağlık hizmetlerinde kalite iyileştirme sürecinde yaşanan sorunlar
15 Derleme sunumları
16 Çalışma haftası
17 Final sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 6 84
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 1 10 10
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 5 6 30
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 25 25
Teorik Ders Saati 14 3 42
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi