Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Sağlık Bilimleri Fakültesi - Sağlık Yönetimi

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2020-Sağlık Yönetimi SYN2130 Sağlık İşletmelerinde Halkla İlişkiler Seçmeli 4 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Dersin amacı, halkla ilişkiler disiplinine yönelik kavramların ve uygulamaların sağlık işletmeleri perspektifinden açıklanmasıdır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Bu ders, halkla ilişkilerin tarihsel gelişimi, Sağlık kuruluşlarında halkla ilişkileri önemli kılan hususları, sağlık kurumlarında halkla ilişkilerin tanıma ve tanıtım faaliyetleri hakkında bilgileri içerir.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım, yorumlama, tartışma, soru-cevap, gözlem, vaka çalışmaları kullanılmaktadır.

Staj Durumu

-YOK-

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Grunig James E., (2005)Halkla İlişkiler ve İletişim Yönetiminde Mükemmellik, (Çeviren: Elif Özsayar- Editör:Serra Görpe), Tribeca İletişim-Danışmanlık, Rota Yayınları, İstanbul. Okay, A. ve A. Okay (2005). Halkla İlişkiler: Kavram, Strateji ve Uygulamalar, Der Yayınları, İstanbul, Peltekoğlu, F. B. (2007). What is Public Relations? Beta Basım Yayım, İstanbul Tengilimoğlu, D. (2001). Sağlık kuruluşlarında halkla ilişkiler, Gazi Press., Ankara Theaker, A. (2006). Halkla İlişkilerin Elkitabı, Çev: Murat Yaz, MediaCat, İstanbul

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Halkla ilişkiler çalışmalarında medyanın önemini tartışır.
  • Halkla ilişkilerin Sağlık işletmelerinde konumunu ve işlevlerini açıklar.
  • Halkla ilişkiler faaliyetlerinde kullanılan teknikleri bilir.
  • Sağlık hizmetlerinde halkla ilişkilerin önemini belirtir.
  • Halkla ilişkiler kavramını tanımlar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Halkla ilişkilerin tanımı
2 Halkla ilişkilerin tarihsel gelişimi
3 Halkla ilişkilere yakın kavramlar
4 Sağlık kuruluşlarında halkla ilişkiler ihtiyacını ortaya çıkaran nedenler
5 Sağlık kuruluşlarında halkla ilişkilerde izlenen amaçlar
6 Sağlık kuruluşlarında halkla ilişkilerde temel ilkeler
7 Sağlık kuruluşlarında halkla İlişkiler biriminin genel organizasyon içindeki yeri
8 Arasınav
9 Hastanelerde halkla ilişkiler
10 Sağlık kuruluşlarında halkla ilişkiler programının geliştirilmesi
11 Sağlık Kuruluşlarında halkla ilişkiler faaliyetleri; tanıtma, tanıma
12 Sağlık Kuruluşlarında halkla ilişkiler faaliyetleri; lobicilik, sponsorluk, imaj yaratma
13 Halkla ilişkilerin uygulama alanları
14 Halkla ilişkilerde kullanılan araç, gereç ve yöntemler
15 Sağlık kuruluşlarında halkla ilişkiler uygulamalarında karşılaşılan sorunlar
16 Çalışma haftası
17 Final sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 2 28
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 1 10 10
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 1 10 10
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 10 10
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 10 10
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5