Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Sağlık Bilimleri Fakültesi - Hemşirelik

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2020-Hemşirelik HEM3065 Sağlık işletmelerinde kalite yönetimi Seçmeli 5 2,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Sağlık hizmetlerinde kalite yönetimi konusunda bilgi, tutum ve beceri kazandırmaktır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Türkçe

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Görsel ve sözel anlatım, vaka analizi, makale hazırlama ve sunma

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1. T.C. Sağlık Bakanlığı Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon Daire Başkanlığı. Sağlıkta Kalite Standartları SKS-Hastane (Versiyon-5; Revizyon-01) 1. Revizyon - 2. Baskı, Ankara: Pozitif Matbaa, Mart 2016 (http://www.kalite.saglik.gov.tr/Eklenti/3460,skshastanesetiv5r1pdf.pdf?0). 2. Kayral İH. Beklenen-Gerçekleşen-Algılanan Hizmet Kalitesi ve Sağlık Hizmetlerinde Çok Boyutlu Kalite, Detay yayıncılık, 2015. 3. Marquis BL, Huston CJ. Leadership Roles and Management Functions in Nursing. Theory and Application. 8 th edition. Philadelphia, Wolters Kluwer, 2015. 4. Çetin C, Arslan L. Toplam Kalite Yönetimi. 6. Baskı. İstanbul: Beta, 2017. 5. Marşap A. Sağlık İşletmelerinde Kalite, Sağlıkta Kaliteşim Sistemi ve Sağlıkta Mükemmellikte Süreklilik. 1. Baskı. İstanbul: Beta Yayıncılık, 2014 6. Kaya S. (Edt.). Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimi. Eskişehir: T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No:2864, 2013.

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Toplam Kalite Yönetimi felsefesini benimser.
  • Kalite ile liderlik, kurum kültürü ve takım çalışması arasındaki ilişkiyi irdeler.
  • Sürekli kalite iyileştirmenin sağlık hizmetlerine katkısını yorumlar.
  • Kalite güvence sistemlerinin özelliklerini tartışır.
  • Kaliteli sağlık hizmet sunumunda etkin bir şekilde görev alır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Sağlık Hizmetlerinde Kalitenin Önemi ve Gerekliliği
2 Sağlıkta Kalite Yönetimi ile İlgili Temel Kavramlar
3 Sağlık Hizmetlerinde ve Hemşirelikte Kalite Yönetiminin Özellikleri
4 Sağlık Hizmetlerinde Kalitenin Ölçülmesi
5 Kalite İyileştirmede Ekip Çalışması
6 Tıbbi Hatalar ve Nedenleri
7 Tıbbi Hataların Bildirimi ve Yönetimi
8 Ara sınav
9 Hasta Güvenliği
10 Hastane Enfeksiyonlarının Önlenmesi ve Kontrolü
11 İlaç Hataları ve Önleme Stratejileri
12 Hasta Düşmeleri ve Önleme Stratejileri
13 İletişim Hatalarının Önlenmesi
14 Sağlık Hizmetlerinde Akreditasyon, Belgelendirme ve Kalite Ödülleri
15 Çalışan Güvenliği
16 Ders çalışma haftası
17 Yarıyıl sonu sınavı (final)

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 0 0 0
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 7 7
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 14 14
Teorik Ders Saati 14 2 28
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5