Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Doktora - Sağlık Bilimleri Enstitüsü - Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Ana Müfredat - 2022 COH8013 Sağlık ve Hemşirelik Modelleri Seçmeli 1 7,50 2 2

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı; sağlık ve hemşirelik modellerinin uygulamaya yansıtılmasını sağlamaktır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Sağlık ve Hemşirelik kavramları, Sağlığı Etkileyen Risk Faktörleri, Kültür ve Kültürlerarası Hemşirelik, İnsan Davranışı Modelleri, Sağlık ve Hastalık Modelleri, Sağlığı Değerlendirmede Hemşirenin Rolleri

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım/sunum, soru-cevap, tartışma, problem çözme, örnek olay, gözlem, gezi, proje, ödev

Staj Durumu

Var

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1. Rose, U., Kristina, H., Lucretia, S. (2021). Framework for Advenced Nursing Practice and Research: Philosophies, Theories, Models, and Taxonomies. Springer Publishing Company, Added:2021, Edition ID:110819960 DOI:10.1891/9780826133236 2. Alpar, Ş.E., Bahçecik, A.N. (2019). Hemşirelik Kuramları Modelleri ve Uygulama Esasları. 2. Baskı, Akademisyen Yayın Evi. 3. Ocakçı A.F., Alpar Ş.E. (Eds.). (2013). Hemşirelik Kavram Kuram ve Model Örnekleri. İstanbul Tıp Kitabevi. 4. Velioğlu, P. (1999). Hemşirelikte kavram ve kuramlar. Florence Nightingale Hemşirelik Yüksekokulu Mezunlar Derneği. 5. Pender, N. J., Murdaugh, C. L., Parsons, M. A., & Ann, M. (2015). Health promotion in nursing practice. USA: Pearson

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Sağlık ve ilişkili konuları açıklar.
  • İnsan davranışı modellerini karşılaştırır.
  • Sağlığın geliştirilmesinde insan davranışı modellerinin nasıl kullanılacağını açıklar.
  • Sağlık ve hastalık modellerini karşılaştırır.
  • Sağlık ve hastalık modellerini sağlığının geliştirilmesi için kullanır.
  • Sağlığın geliştirilmesinde mesleki rolleri benimser.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Sağlık ve Hemşirelik kavramları, Sağlığı Etkileyen Risk Faktörleri, Türkiye ve Dünya Profili, Sağlık bakım Sistemi ve Uygulamalarında Türkiye ve Dünya Profili
2 Devam
3 Kültür ve Kültürlerarası Hemşirelik (Kültür, Kültür Kavramı, Sağlık, Hastalık ve Kültür, Kültürlerarası Hemşirelik, Kültürlerarası Hemşirelik Modelleri, Kültürlerarası İletişim, Göç, Kültür ve Sağlık İlişkisi, Kültür ve Beslenme, Kronik Hastalıklarda Kültürel Yaklaşım)
4 Devam
5 Devam
6 İnsan Davranışı Modelleri Planlı Davranış Kuramı Sosyal Bilişsel Öğrenme Kuramı
7 Devam
8 Ara Sınav Haftası
9 Sağlık ve Hastalık Modelleri Yüksek Düzey İyilik Modeli Ajan-Konakçı-Çevre Modeli Sağlık İnanç Modeli Evrimsel Temelli Model Sağlığın Geliştirilmesi Modeli
10 Devam
11 Devam
12 Devam
13 Devam
14 Sağlığı Değerlendirmede Hemşirenin Rolleri (Veri Toplama:Kültür, Spiritüalite, Aile ve Toplum Bağlamında Birey, İlişkili sistemler olarak kültür, aile ve toplum; Veri Türleri: Subjektif veri toplama, Objektif veri toplama; Verilerin geçerliğini sağlama ve dökümante etme; Verileri Analiz Etmede Sonuca Varma/Muhakeme Becerilerini Kullanma)
15 Devam
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 1 14
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 7 4,5 31,5
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 15 15
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 15 15
Teorik Ders Saati 2 28 56
Uygulama Ders Saati 2 28 56

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6