Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Ana Müfredat - 2022 | COH8013 | Sağlık ve Hemşirelik Modelleri | Seçmeli | 1 | 7,50 | 2 | 2 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Ana Müfredat - 2022 | COH8013 | Sağlık ve Hemşirelik Modelleri | Seçmeli | 1 | 7,50 | 2 | 2 |
Bu dersin amacı; sağlık ve hemşirelik modellerinin uygulamaya yansıtılmasını sağlamaktır.
-
Sağlık ve Hemşirelik kavramları, Sağlığı Etkileyen Risk Faktörleri, Kültür ve Kültürlerarası Hemşirelik, İnsan Davranışı Modelleri, Sağlık ve Hastalık Modelleri, Sağlığı Değerlendirmede Hemşirenin Rolleri
Anlatım/sunum, soru-cevap, tartışma, problem çözme, örnek olay, gözlem, gezi, proje, ödev
Var
Türkçe
1. Rose, U., Kristina, H., Lucretia, S. (2021). Framework for Advenced Nursing Practice and Research: Philosophies, Theories, Models, and Taxonomies. Springer Publishing Company, Added:2021, Edition ID:110819960 DOI:10.1891/9780826133236 2. Alpar, Ş.E., Bahçecik, A.N. (2019). Hemşirelik Kuramları Modelleri ve Uygulama Esasları. 2. Baskı, Akademisyen Yayın Evi. 3. Ocakçı A.F., Alpar Ş.E. (Eds.). (2013). Hemşirelik Kavram Kuram ve Model Örnekleri. İstanbul Tıp Kitabevi. 4. Velioğlu, P. (1999). Hemşirelikte kavram ve kuramlar. Florence Nightingale Hemşirelik Yüksekokulu Mezunlar Derneği. 5. Pender, N. J., Murdaugh, C. L., Parsons, M. A., & Ann, M. (2015). Health promotion in nursing practice. USA: Pearson
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Sağlık ve Hemşirelik kavramları, Sağlığı Etkileyen Risk Faktörleri, Türkiye ve Dünya Profili, Sağlık bakım Sistemi ve Uygulamalarında Türkiye ve Dünya Profili |
2 | Devam |
3 | Kültür ve Kültürlerarası Hemşirelik (Kültür, Kültür Kavramı, Sağlık, Hastalık ve Kültür, Kültürlerarası Hemşirelik, Kültürlerarası Hemşirelik Modelleri, Kültürlerarası İletişim, Göç, Kültür ve Sağlık İlişkisi, Kültür ve Beslenme, Kronik Hastalıklarda Kültürel Yaklaşım) |
4 | Devam |
5 | Devam |
6 | İnsan Davranışı Modelleri Planlı Davranış Kuramı Sosyal Bilişsel Öğrenme Kuramı |
7 | Devam |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Sağlık ve Hastalık Modelleri Yüksek Düzey İyilik Modeli Ajan-Konakçı-Çevre Modeli Sağlık İnanç Modeli Evrimsel Temelli Model Sağlığın Geliştirilmesi Modeli |
10 | Devam |
11 | Devam |
12 | Devam |
13 | Devam |
14 | Sağlığı Değerlendirmede Hemşirenin Rolleri (Veri Toplama:Kültür, Spiritüalite, Aile ve Toplum Bağlamında Birey, İlişkili sistemler olarak kültür, aile ve toplum; Veri Türleri: Subjektif veri toplama, Objektif veri toplama; Verilerin geçerliğini sağlama ve dökümante etme; Verileri Analiz Etmede Sonuca Varma/Muhakeme Becerilerini Kullanma) |
15 | Devam |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 7 | 4,5 | 31,5 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Teorik Ders Saati | 2 | 28 | 56 |
Uygulama Ders Saati | 2 | 28 | 56 |
ÖÇ1 | ||||||||||
ÖÇ2 | ||||||||||
ÖÇ3 | ||||||||||
ÖÇ4 | ||||||||||
ÖÇ5 | ||||||||||
ÖÇ6 |