Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
İşletme Yönetimi (İngilizce) 2013- İşletme Yönetimi | MRK4053 | Sales Management | Seçmeli | 7 | 5,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
İşletme Yönetimi (İngilizce) 2013- İşletme Yönetimi | MRK4053 | Sales Management | Seçmeli | 7 | 5,00 | 3 | 0 |
Satış Yönetimi dersinin amacı öğrencilere, işletmenin önemli yönetimsel fonksiyonlarından biri olan satış kavramını farklı boyutları ile tanıtmak, temel pazarlama kavramlarını ile olan bağlantılarını ve konumlandırmasını sunmaktır. Satış yönetimi işletmenin “gelir” sağlayan fonksiyonu olarak, büyük önem taşımaktadır. Satış ile pazarlamanın uyum içinde olması işletmenin başarısı için büyük önem taşımaktadır. Pazarlama ve satış stratejilerinin uyumu bir gerekliliktir. Birseysel satış becerileri kadar satışı yönetmekte günümüzün yöneticileri açısından büyük önem taşımaktadır. Dikkat çekilmesi gereken bir diğer konu ise Internetin artan önemi ile değişen satış formatları, yani çevirimiçi satış kavramının işletmeler için önem kazanmasıdır. Satış ve pazarlama ilişkisinin anlaşılması, bireysel satış, satış yönetimi ve çevirimiçi satış kavramlarının anlaşılması ve iş yaşamına katılmalabilmesi dersin temel amacıdır.
-
İşletmenin en önemli iletişim araçları arasında yer alan, işletmenin gelir kaynağı olan satış fonksiyonu anlamak, uygulayabilmek. Dersin içeriği: satış, kişisel satış, satış yönetimi, çevirimiçi satış
Ders anlatımı, sınıf içi tartışma
N/A
İngilizce
Jobber, D., Lancaster, G. (2003) Selling and Sales Management, Prentice Hall, England Yükselen, C. (2010). Satış Yönetimi, Detay Yayıncılık, Ankara Köktürk, M., Çobanoğlu, E., Dirsehan, T. (2015). Çevirimiçi Satış, Nobel Yayınevi, Ankara
N/A
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Satış nedir? Pazarlama ve Satış kavramları |
2 | Satışın görevleri, satışçı türleri |
3 | Kişisel satış |
4 | Kişisel satış |
5 | Stratejik satış planı |
6 | Satışgücünün büyüklüğü ve organizasyonu |
7 | Satışcıların seçilmesi ve eğitilmesi |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Satışçıların motivasyonu ve ödüllendirilmesi |
10 | Satış tahmini, satış kotası ve satış bütçesi yönetimi |
11 | Satış gücünün performans değerledirmesi |
12 | Çevirimiçi satış |
13 | Çevirimiçi satış |
14 | E-tüketici |
15 | Anahtar Müşteri Yönetimi |
16 | Satış ile ilgili ek kavramlar |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Ödev ve Hazırlığı | 2 | 10 | 20 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 25 | 25 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 2 | 10 | 20 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 35 | 35 |