Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - İşletme Fakültesi - İşletme Yönetimi (İngilizce) (UOLP-ABD North Carolina Üniversitesi (UNCW))

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
İşletme Yönetimi (İngilizce) 2013- İşletme Yönetimi MRK4053 Sales Management Seçmeli 7 5,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Satış Yönetimi dersinin amacı öğrencilere, işletmenin önemli yönetimsel fonksiyonlarından biri olan satış kavramını farklı boyutları ile tanıtmak, temel pazarlama kavramlarını ile olan bağlantılarını ve konumlandırmasını sunmaktır. Satış yönetimi işletmenin “gelir” sağlayan fonksiyonu olarak, büyük önem taşımaktadır. Satış ile pazarlamanın uyum içinde olması işletmenin başarısı için büyük önem taşımaktadır. Pazarlama ve satış stratejilerinin uyumu bir gerekliliktir. Birseysel satış becerileri kadar satışı yönetmekte günümüzün yöneticileri açısından büyük önem taşımaktadır. Dikkat çekilmesi gereken bir diğer konu ise Internetin artan önemi ile değişen satış formatları, yani çevirimiçi satış kavramının işletmeler için önem kazanmasıdır. Satış ve pazarlama ilişkisinin anlaşılması, bireysel satış, satış yönetimi ve çevirimiçi satış kavramlarının anlaşılması ve iş yaşamına katılmalabilmesi dersin temel amacıdır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

İşletmenin en önemli iletişim araçları arasında yer alan, işletmenin gelir kaynağı olan satış fonksiyonu anlamak, uygulayabilmek. Dersin içeriği: satış, kişisel satış, satış yönetimi, çevirimiçi satış

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Ders anlatımı, sınıf içi tartışma

Staj Durumu

N/A

Dersin Sunulduğu Dil

İngilizce

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Jobber, D., Lancaster, G. (2003) Selling and Sales Management, Prentice Hall, England Yükselen, C. (2010). Satış Yönetimi, Detay Yayıncılık, Ankara Köktürk, M., Çobanoğlu, E., Dirsehan, T. (2015). Çevirimiçi Satış, Nobel Yayınevi, Ankara

Dersin Web Sayfası

N/A

Öğrenme Çıktıları

  • Satışın işletme içindeki konumunu anlamak
  • Bireysel satış yapabilmek
  • Satış örgütü kurabilmek
  • Motivasyon sistemi oluşturabilmek
  • Çevirimiçi satış sitesi tasarlayabilmek

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Satış nedir? Pazarlama ve Satış kavramları
2 Satışın görevleri, satışçı türleri
3 Kişisel satış
4 Kişisel satış
5 Stratejik satış planı
6 Satışgücünün büyüklüğü ve organizasyonu
7 Satışcıların seçilmesi ve eğitilmesi
8 Ara Sınav Haftası
9 Satışçıların motivasyonu ve ödüllendirilmesi
10 Satış tahmini, satış kotası ve satış bütçesi yönetimi
11 Satış gücünün performans değerledirmesi
12 Çevirimiçi satış
13 Çevirimiçi satış
14 E-tüketici
15 Anahtar Müşteri Yönetimi
16 Satış ile ilgili ek kavramlar
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 10 2 20
Ödev ve Hazırlığı 2 10 20
Arasınav ve Hazırlığı 1 25 25
Kısa Sınav ve Hazırlığı 2 10 20
Final ve Hazırlığı 1 35 35

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi