Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Türkçe Öğretmenliği - Lisans | GKS3023 | Sanat ve Estetik | Seçmeli | 2 | 4,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Türkçe Öğretmenliği - Lisans | GKS3023 | Sanat ve Estetik | Seçmeli | 2 | 4,00 | 3 | 0 |
Sanat ve estetik konusunda temel kavramlar; kişilerin zihinsel, duygusal ve devinimsel gelişiminde sanatın ve sanat eğitiminin yeri ve önemi; yaratıcılık, sanat ve estetik duyarlılık ve eğitimle sanat arasındaki ilişki, dünyada ve Türkiye'de sanatın gelişimi, sanatın kültürle ilişkileri, sanat eğitiminde tarihi mekanların kullanımı ve müzelerin önemi.
-
Sanat ve Sanatlar, Sanat ve Kültür ilişkisi Sanat ve Eğitim ilişkisi Sanat ve Yaratıcılık Sanat Felsefesi, Estetik Sanat ve Estetik Kuramları Sanat Eleştirisi: Bir Sanat Eserini tanıma. Betimleme - Çözümleme - Yorum - Yargı - Değerlenirme Sanat Tarihi - İlkçağ tarih öncesi, İlkçağ Anadolu, Mezopotamya, Mısır sanatı Sanat Tarihi - İlkçağ Yunan ve Roma Sanatları - estetik (güzellik) anlayışı Sanat Tarihi - Ortaçağ, Doğu Roma Sanatı, Romanesk ve Gotik Üslup, Yeniçağ ve Rönesans, Barok - estetik (güzellik) anlayışı Sanat Tarihi -18.19 yy. sanatı ve Modernizm Türkiye'de sanatın gelişimi Günümüzde sanat anlayışı Müze ve müze türleri, Müze Eğitimi Eğitimde Müzelerden Yararlanma Yöntemleri
Görsel malzeme ile anlatım Tartışma
Yok
Türkçe
-
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Sanat ve Sanatlar, Sanat ve Kültür ilişkisi |
2 | Sanat ve Eğitim ilişkisi |
3 | Sanat ve Yaratıcılık |
4 | Sanat Felsefesi, Estetik |
5 | Sanat ve Estetik Kuramları |
6 | Sanat Eleştirisi: Bir Sanat Eserini tanıma. Betimleme - Çözümleme - Yorum - Yargı - Değerlendirme |
7 | Sanat Tarihi - İlkçağ tarih öncesi, İlkçağ Anadolu, Mezopotamya, Mısır sanatı |
8 | Arasınav |
9 | Sanat Tarihi - İlkçağ Yunan ve Roma Sanatları |
10 | Sanat Tarihi - Ortaçağ, Doğu Roma Sanatı, Romanesk ve Gotik Üslup, Yeniçağ ve Rönesans, Barok |
11 | Sanat Tarihi -18.19 yy. sanatı ve Modernizm |
12 | Türkiye'de sanatın gelişimi |
13 | Günümüzde sanat anlayışı |
14 | Müze ve müze türleri, Müze Eğitimi |
15 | Eğitimde Müzelerden Yararlanma Yöntemleri |
16 | Ders çalışma haftası |
17 | Final |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |