Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Tezli Yüksek Lisans - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Temel Eğitim

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2017 - Okul Öncesi Öğretmeliği OKL7020 Sanatın Oyuncak Tasarımına Yansımaları Seçmeli 1 7,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, sanatın tarihsel ve estetik boyutlarının oyuncak tasarımı üzerindeki etkilerini incelemek ve öğrencilerin yaratıcı, kültürel ve pedagojik bakış açılarıyla oyuncak tasarlayabilmelerini sağlamaktır. Ders, öğrencilerin sanatsal formları, akımları ve teknikleri oyuncak tasarımına nasıl entegre edebileceğini keşfetmelerine olanak tanırken, aynı zamanda çocuk gelişimine uygun, estetik ve işlevsel oyuncaklar yaratmalarını hedeflemektedir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Ders içeriği, sanatın temel kavramlarından başlayarak oyuncak tasarımına olan yansımalarını çok boyutlu bir bakış açısıyla ele almaktadır. Sanat akımlarının (modernizm, minimalizm, pop art, vb.) oyuncak tasarımındaki etkileri, renk, biçim, doku gibi görsel sanat ögelerinin oyuncağa aktarımı, kültürel ve geleneksel sanat örneklerinin çağdaş oyuncaklara yansımaları işlenecektir. Aynı zamanda estetik ile işlevsellik dengesi, çocuklara yönelik sanat eğitimi ve yaratıcı oyuncak prototipleri üzerine uygulamalı çalışmalar yapılacaktır.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

-

Staj Durumu

-

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

-

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Sanat akımlarının oyuncak tasarımı üzerindeki etkilerini analiz eder.
  • Oyuncakta estetik, işlevsellik ve güvenlik gibi temel unsurları dengeler.
  • Farklı yaş gruplarına ve gelişim düzeylerine uygun yaratıcı oyuncaklar tasarlar.
  • Farklı yaş gruplarına ve gelişim düzeylerine uygun yaratıcı oyuncaklar tasarlar.
  • Görsel sanat ögelerini (renk, form, çizgi, doku) tasarımlarında etkili biçimde kullanır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Sanatın temel kavramlarını ve tarihsel süreçteki gelişimini tanımlar.
2 Sanat tarihine kısa bir bakış: Dönemler ve etkileri
3 3. Hafta: Sanat akımları ve oyuncak tasarımı – Modernizmden günümüze
4 Estetik kuramlar ve oyuncak tasarımında estetik algısı
5 Renk, form ve dokunun oyuncak tasarımına yansıması
6 Oyuncakta işlevsellik, güvenlik ve ergonomi
7 Kültürel oyuncak örnekleri ve yerel sanat formları
8 Ara sınav – Teorik bilgi değerlendirmesi
9 Malzeme bilgisi – Ahşap, kumaş, kil, geri dönüştürülebilir malzemeler
10 Sanatla bütünleşen yaratıcı oyuncak fikirleri
11 Oyuncak eskiz çalışmaları ve prototipleme teknikleri
12 Çocuk gelişimi bağlamında oyuncak işlevi
13 Atölye çalışması: Yaratıcı oyuncak tasarımı uygulamaları
14 Oyuncak üzerinden hikâye anlatımı ve duygusal ifade
15 Öğrenci sunumları – Tasarım dosyaları ve prototipler
16 Final proje sergisi / değerlendirme
17 YARIYIL SONU SINAVI

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 0 0 0
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 10 14 140
Arasınav ve Hazırlığı 10 1 10
Kısa Sınav ve Hazırlığı 10 2 20
Final ve Hazırlığı 0 0 0
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi