Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2017 - Okul Öncesi Öğretmeliği | OKL7020 | Sanatın Oyuncak Tasarımına Yansımaları | Seçmeli | 1 | 7,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2017 - Okul Öncesi Öğretmeliği | OKL7020 | Sanatın Oyuncak Tasarımına Yansımaları | Seçmeli | 1 | 7,00 | 3 | 0 |
Bu dersin amacı, sanatın tarihsel ve estetik boyutlarının oyuncak tasarımı üzerindeki etkilerini incelemek ve öğrencilerin yaratıcı, kültürel ve pedagojik bakış açılarıyla oyuncak tasarlayabilmelerini sağlamaktır. Ders, öğrencilerin sanatsal formları, akımları ve teknikleri oyuncak tasarımına nasıl entegre edebileceğini keşfetmelerine olanak tanırken, aynı zamanda çocuk gelişimine uygun, estetik ve işlevsel oyuncaklar yaratmalarını hedeflemektedir.
-
Ders içeriği, sanatın temel kavramlarından başlayarak oyuncak tasarımına olan yansımalarını çok boyutlu bir bakış açısıyla ele almaktadır. Sanat akımlarının (modernizm, minimalizm, pop art, vb.) oyuncak tasarımındaki etkileri, renk, biçim, doku gibi görsel sanat ögelerinin oyuncağa aktarımı, kültürel ve geleneksel sanat örneklerinin çağdaş oyuncaklara yansımaları işlenecektir. Aynı zamanda estetik ile işlevsellik dengesi, çocuklara yönelik sanat eğitimi ve yaratıcı oyuncak prototipleri üzerine uygulamalı çalışmalar yapılacaktır.
-
-
Türkçe
-
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Sanatın temel kavramlarını ve tarihsel süreçteki gelişimini tanımlar. |
2 | Sanat tarihine kısa bir bakış: Dönemler ve etkileri |
3 | 3. Hafta: Sanat akımları ve oyuncak tasarımı – Modernizmden günümüze |
4 | Estetik kuramlar ve oyuncak tasarımında estetik algısı |
5 | Renk, form ve dokunun oyuncak tasarımına yansıması |
6 | Oyuncakta işlevsellik, güvenlik ve ergonomi |
7 | Kültürel oyuncak örnekleri ve yerel sanat formları |
8 | Ara sınav – Teorik bilgi değerlendirmesi |
9 | Malzeme bilgisi – Ahşap, kumaş, kil, geri dönüştürülebilir malzemeler |
10 | Sanatla bütünleşen yaratıcı oyuncak fikirleri |
11 | Oyuncak eskiz çalışmaları ve prototipleme teknikleri |
12 | Çocuk gelişimi bağlamında oyuncak işlevi |
13 | Atölye çalışması: Yaratıcı oyuncak tasarımı uygulamaları |
14 | Oyuncak üzerinden hikâye anlatımı ve duygusal ifade |
15 | Öğrenci sunumları – Tasarım dosyaları ve prototipler |
16 | Final proje sergisi / değerlendirme |
17 | YARIYIL SONU SINAVI |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 0 | 0 | 0 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 10 | 14 | 140 |
Arasınav ve Hazırlığı | 10 | 1 | 10 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 10 | 2 | 20 |
Final ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |